به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در پی مطرح شدن طرح گالری "نمونه نگار"، استان خوزستان آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرد.

حجت الاسلام لطف الله سپهر، مدیرکل ارشاد استان خوزستان، به خبرنگار ما گفت: ما آمادگی خود را در جهت اجرا کردن طرح "گالری نمونه نگار" هم در استان و هم در شهرستان های خوزستان اعلام می‌کنیم.

وی توضیح داد: اهواز هم فضای مناسب و هم بهترین موزه هنرهای معاصر جنوب کشور را در خود دارد. همچنین در این استاند گالری های آبرو مندی را داریم که یکی از آنها در آبادان است.

حجت الاسلام سپهر به مراکز هنرهای تجسمی حاضر در دزفول و بهبهان اشاره کرد و بیان کرد: ظرفیت خوزستان، هم در استان و هم در شهرها، برای برگزاری نمایشگاه دائمی فروش آثار هنری، هم از نظر مکانی و هم از نظر هنری و آثار هنرمندان کافی و مناسب است؛ تنها در بحث بودجه و اعتبار نیازمند همکاری هستیم.

وی از هنرمندان صاحب سبک جهانی این استان به "هاشم بدری" که سبک وی در فرانسه به ثبت رسیده است اشاره کرد و گفت: در اکسپوی برگزار شده اهواز، بیش از دو هزار اثر برای شرکت ارسال شد. زیرا هنرمندان ما در تمام زمینه های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب، عکس و گرافیک فعال هستند.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان گفت: با توجه به این که این استان چند زبانه و مرزی با جمعیت چند میلیون نفری است، همچنین استقبالی که از جشنواره های هنرهای تجسمی برگزار شده در استان می شود در تمامی کشور کم نظیر است. ما مطمئنیم راه اندازی این مجموعه، می تواند هم کمکی به هنرمندان باشد و هم زمینه رشد و توسعه هنری را در استان فراهم کند.

به گزارش هنرآنلاین، علی گوهرسودی، مدیرکل ارشاد استان ایلام، بر خلاف استان خوزستان، معتقد است ایلام توانایی لازم برای برگزاری این نمایشگاه دائمی را ندارد.

وی به خبرنگار ما گفت: استان ایلام حتی یک نگارخانه معمولی هم ندارد و ما پارکینگ اداره ارشاد را با کمی تغییر کاربری به نگارخانه تبدیل کرده ایم.

گوهرسودی بیان کرد: ما برای جمع آوری هنرمندان و شرکت دادن آنها در این طرح مشکل نداریم، اما از نظر فضا و مکان شرایط لازم را دارا نیستیم.

حسن اسدی، معاون هنری ارشاد استان ایلام در این باره توضیح داد: ما خودمان یک ظرفیت را به عنوان نگارخانه ایجاد کردیم که آن هم پارکینگ اداره بود. پس فکر میکنیم در استان ما اجرایی کردن طرح گالری "نمونه نگار" فعلا شدنی نیست.

وی بیان کرد: برای برگزاری این طرح، باید فضای تعیین شده با ظرفیت های مناسب این کار تهیه شود. اما ما با وجود علاقه‌مندی، فضای مناسب نداریم.

اسدی گفت: ما نه فضای مناسب برای این طرح داریم و نه بودجه کافی. حتی اجازه ساخت و ساز هم در این استان نداریم. تا جایی که طرح ساخت چند گالری به علت کمبود بودجه لغو شد.

وی افزود: در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری به این استان، طرح ساخت سالن 20 هزار نفری تصویب شد که پس از مدتی به علت کمبود بودجه از برنامه ها حذف شد.

معاون هنری ارشاد استان ایلام بیان کرد: ما علاقه مند به اجرا کردن طرح فروشگاه دائمی فروش آثار هنری هستیم، زیرا در هر صورت و با هر ظرفیت هنری باید از جایی کار را آغاز کرد. اما در حال حاضر شرایط مناسبی برای اقدام نداریم.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد کریمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی نیز از این طرح اطلاع چندانی نداشت و منوچهرزادعلی، معاون فرهنگی هنری ارشاد این استان در این رابطه توضیح داد: طرح گالری فروش دائمی آثار هنری نیازمند برنامه ریزی محکم و داشتن محل مناسب است.

وی بیان کرد: مکان مناسب نباید یک محل در حاشیه شهر بلکه در محلی مناسب و در دسترس مردم باشد. زیرا ما باید هنر را به میان مردم ببریم. که این کار با حمایت مسئولین و همکاری آنها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/38