به گزارش هنرآنلاین، دو اثر از فیلمسازان کردستان در هشتمین جشنواره ملی فیلم های کتاه دینی رویش به عنوان آثار برتر این جشنواره معرفی شدند و بهترین جوایز هشتمین جشنواره فیلم های کوتاه دینی رویش را به خود اختصاص دادند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: فیلم کوتاه داستانی "می خورد بر بام خانه" به کارگردانی تیمور قادری از هنرمندان جوان استان کردستان موفق شد دیپلم افتخار و جایزه نقدی بیست میلیون ریال بهترین کارگردانی اثر داستانی بخش جوانه های رویش را که تولید مشترک حوزه هنری استان کردستان و انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج است، را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: رحیم ذبیحی فیلمساز برجسته و ارزشمند کردستانی نیز موفق شد تندیس ویژه ی هیئت داوران همراه با جایزه نقدی چهل میلیون ریال را برای فیلم "سنگ مزاری برای برادر شهیدم" را از آن خود کند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت هنرمند متعهد گفت: فیلم کوتاه "می خورد بربام خانه" تلاش کودکی را نشان می دهد که تمام سعی خود را می کند تا از مادربزرگش در برابر قطرات بارانی که از سقف خانه اشان چکه می کند محافظت کند.

مرادی گفت: تیمور قادری از فیلمسازان جوان و با آتیه کامیارانی است تاکنون با کارگردانی فیلم های کوتاه "انار میوه بهشت است"، "چیدن سپیده دم" و ... جوایز متعددی را از جشنواره های مختلف از آن خود کرده و در چندین دوره جشنواره رویش نیز به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: فیلم "سنگ مزاری برای برادر شهیدم" ضمن به تصویر کشیدن بخشی از ایثار و رشادت های یک خانواده شهید در شهر بانه تصویرگر برادر شش شهید است که در حال تهیه و انتقال سنگ قبری برای مزار بدون سنگ اولین شهید خانواده است.

مرادی افزود: حوزه هنری استان کردستان این افتخار را دارد که با تمام توان از طرح ها و فیلمنامه های ارزشی همسو با سیاست های حوزه هنری با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و بنیان های ارزشمند خانواده منطبق با ویژگی های اصیل بومی و اسلامی وایرانی حمایت کرده و آمادگی خود را همچنان در این خصوص اعلام می کند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه حوزه هنری استان کردستان هم اکنون به عنوان متولی فرهنگ و هنر دینی در استان توانسته است با بررسی کارشناسانه طرح ها و ایده ها و همچنین فیلمنامه ها در بخش فیلم و همچنین در سایر بخش ها ی هنری با تولیدات خود کارنامه قابل قبولی را ارائه کند.

انتهای پیام/28