مریم یاسینی، عضو کمیسیون ماده 4 درباره نمایشگاه مد "مانتو و پوشش سر" درباره میزان استقبال از این برنامه به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: استقبال و بازدیدکننده طی چند روز گذشته خوب بوده است البته به دلیل جایگاه تالار وحدت که برای بازدید کننده عام شناخته شده نیست کمی دارای افت و خیر در بازدید بوده ایم اما مطمئنا شناخت این محل از سوی مخاطب عام و خاص به خاطر جذابیت های هنری در برنامه های بعدی موثر است. وی در ادامه افزود: اینکه بازدیدکنندگان چه دیدگاهی در مورد لباس ها دارند بسیار متفاوت است در مورد بخش اعظمی از لباس های اجتماع و تعدادی از مانتوهای مجلسی بازدیدکنندگان زیادی داریم که دوست دارند این لباس ها را داشته باشند به همین خاطر مرتب در مورد فروش این لباس ها و ارتباط با طراح آنان از ما سوال می شود.

عضو کمیته داوری و نمایش نمایشگاه مد "مانتو و پوشش سر" تاکید کرد: این نوع استقبال و خواستن از سوی مردم برای ما نیز جالب است چرا که حتی وقتی برخی از این افراد را به غرفه فروش هدایت می کنیم در بازگشت می گویند که لباس های مربوط به بازار را نمی خواهند و اینها برای ما بسیارخوشایند است چرا که نشان می دهد بیش از 75 درصد بازدیدکنندگان لباس های موجود را می پسندند و می خواهند.

یاسینی بیان کرد: به هر حال این نمایشگاه یک حرکت اولیه است تا مردم ما بفهمند که مقوله ای به نام طراحی لباس در کشور وجود دارد.

وی درباره تفاوت این نمایشگاه اظهار کرد: مساله این است که این نمایشگاه نسبت به سایر بخش ها تفاوت دارد چرا که از نیروهای طراح برای مراحل اجرایی کار حتی در جلسات سیاست گذاری و برنامه ریزی دعوت شد و نظرات طراحان خواسته شد که بخشی از آن به مرحله عمل رسید و قسمتی نیز تحقق نیافت اما همین اتفاق از نگاه جامعه طراحان یک گام مثبت محسوب می شود.

عضو کمیسیون ماده 4 نمایشگاه مد "مانتو و پوشش سر" تصریح کرد" در بخش چیدمان و اجرا، باز هم به طراحان احترام گذاشته شد و از نظرات آنان استفاده کردند البته از نظر امکانات و فضا با محدودیت رو به رو بودیم و برای دکور هزینه چندانی نشد.

یاسینی درباره شناخت مقوله طراحی لباس در جامعه گفت: عدم شناخت رشته طراحی لباس به عنوان یک علم و هنر مستقل مشکل بزرگی است که به تازگی در حال رفع شدن است.

وی افزود: سال های زیادی از مردم خواسته شد که در یک کشور اسلامی لباسی متناسب با فرهنگ اسلامی به تن کنند اما هرگز هیچ الگویی برای این زمینه به آنان ارائه نداده ایم.

عضو کمیسیون ماده 4 اعلام کرد: در حقیقت هیچ وقت به یک دختر خانم و جوان جامعه نمونه اسلامی و کاربردی برای استفاده در جامعه ارائه نداده ایم لذا فکر می کنم این نمایشگاه شروع مساله آموزش و ارائه الگو ها است.

انتهای پیام/61