به گزارش هنرآنلاین، در توضیح مختصری درباره علت برپایی این نمایشگاه آمده است: عکاسی تئاتر هنری بینامتنی میان عکاسی، به عنوان هنر تجسمی و تئاتر، به عنوان هنر دراماتیک مطرح می شود. از آنجا که همیشه عکاسی تئاتر با نگاشتن دقایقی ناب از یک نمایش میرا آن را به لحظه ای زنده بدل کرده است، از سوی برخی نظرگاه ها ابزاری در خدمت نمایش تلقی می شود و اما این بار در نمایشگاه حاضر تلاش شده است تا هنر نمایش را باتمام توانش به خدمت بگیرد و عکس هایی را که زمانی در راستای یک نمایش به ثبت رسیده است بار دیگر با خط مشی متمایز به اجرا در آورد.

در واقع این نمایشگاه برای اولین بار به شکل اثری میان رشته ای در دو حوزه عکاسی و تئاتر ارائه می شود. عنوان نمایشگاه فارغ از "عکس تئاتر" طراحی شده است، زیرا صاحبان آثار در صددند که هویتی جدید به عکس بدهند، بنابراین آثارشان را از هرگونه برچسب تحریف، دخل و تصرف در اصل نمایش مبرا می دانند. این نمایشگاه با 18 اثر از آثار سارا ساسانی، سمانه غلام نژاد، محمد محبی و موسی هاشم زاده، دوشنبه، 15 آبان ماه، در گالری بهار خانه هنرمندان گشوده می‌شود.

همچنین نمایشگاه عکس و پرفورمنس مواجهه با حضور پیشکسوتان و اساتید حوزه عکاسی و هنرمندان تئاتر سه شنبه، 16 آبان ماه، ساعت 17 به شکل رسمی افتتاح می‌شود.

نمایشگاه در دو نوبت 18 و 19 با طراحی سیدسعید هاشم زاده و رضا غیور و با بازی هشت اجراگر به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/54/53