نفیسه امدادی، نماینده هنری خیریه بهنام دهشپور به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: فروش آثار تجسمی‌به نفع موسسه خیریه بهنام دهشپور(کودکان سرطانی) عصر پنجشنبه 18 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حراج امسال 132 هنرمند شرکت می‌کنند و آثارشان را در رشته های نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و عکس به نمایش می‌گذارند.

استاد افجه ای، کلانتری، تاها بهبهانی،عین الدین صادق زاده، رضوان صادق زاده استاد بانگی، ترقی جاه، درمبخش، شهیدی، معصومه مظفری، احمد وثوق احمدی، یعقوب امدادیان، بهرام دبیری و سیمین اکرامی‌ از جمله هنرمندان مطرحی هستند که در نمایشگاه امسال آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

امدادی درباره حراج امسال که چهارمین دوره فروش آثار تجسمی‌به نفع کودکان سرطانی است، اظهار کرد: چهار سال پیش برای آغاز حراج شهلا همایونی و حبیب الله صادقی کمک های بسیاری به موسسه کردند و اکنون پس از گذشت سه دوره هنرمندان بسیاری به صورت داوطلبانه در این حراج حضور پیدا کرده اند و آثار خود را به موسسه تحویل داده‌اند.

وی در ادامه افزود:در حالی که سال های گذشته طبق قرارداد 100 درصد فروش آثار به موسسه اهدا می‌شد امسال با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر هنرمندان هم شده در قرارداد آورده ایم که در صورت تمایل هنرمند 50 درصد فروش به هنرمند و 50 درصد دیگر به موسسه می‌رسد چرا که تنها هدف موسسه فروش آثار به نفع کودکان نیست بلکه قصد داریم تا هنرمندان به خصوص جوان تر ها هم پیشرفت کنند با این حال اکثر هنرمندان در قراردادشان تاکید کردند که 100 درصد مبلغ فروش به کودکان سرطانی برسد.

امدادی گفت: قیمت آثار از 500 هزار تومان تا 25 میلیون تومان است. نمایشگاه فروش آثار تجسمی‌از 18 آبان ماه تا 24 آبان ماه همه روزه از 16 تا 20 به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/31/34