حسین جمالی که این روزها با نویسندگی و بازیگری در نمایش "مجلس موزیکال فرافکنی دلقک دو ملیتی به نام بهرام....فامیلیشو نمی گم" در کافه تریای تئاتر شهر به روی صحنه رفته است درباره این تجربه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این متن را در راستای سایر آثار گروه "نیست" با تکیه بر نمایش های آئینی و سنتی نوشتم.

وی درباره تکنیک های استفاده شده در اجرای این نمایش سنتی تصریح کرد: تلاش شد روی این متن از نظر تکنیک اجرای نقالی و پیش پرده خوانی البته با ساختاری مدرن و با زبان محاوره ای کار شود چرا که معتقد هستم بهترین زبان برای گفتگو با مردمان استفاده از زبان رایج مادری است.

نمایشنامه‌نویس و بازیگر "مجلس موزیکال..." افزود: این متن با موضوع مهاجرت، جنگ و برخی از تحولات اجتماعی که در زندگی افراد تأثیرگذار است نوشته شده که مسیر زندگی را تغییر می دهند و بسیاری از مردم با آن دست به گریبانند.

جمالی تأکید کرد: اگر یک نویسنده نتواند خود را در تمام کاراکترهای نمایش لحاظ کند از مخاطب فاصله می‌گیرد و من سعی کردم خود را در تمام شخصیت‌های نمایشنامه ام ببینم.

این هنرمند درباره تجربه اجرای محیطی گفت: اصولا دیالوگی وجود دارد که نمایش از خود شروع می شود؛ من هم از ابتدا می دانستم که قرار است نمایشی محیطی را بنویسم و از آنجا که لوکیشن‌ها در روند قصه بسیار تأثیر گذار هستند و همچنین در نمایش محیطی تماشاگر یکی از مهمترین ابزار اجرایی است، تلاش کردم این حس و حال را در زمان نگارش متن لحاظ کنم.

وی از بازخوردهای مثبت تماشاگران نمایش محیطی "مجلس موزیکال فرافکنی دلقک دو ملیتی به نام بهرام....فامیلیشو نمی گم" چنین گفت: از آنجا که صحنه‌های دراماتیک نمایش بسیار دارای بالانس هستند بازخوردهای بسیار خوبی از سوی تماشاگران داشتیم؛ به عنوان مثال زمانیکه استاد انتظامی برای دیدن نمایش ما تشریف آورده بودند خطاب به ما گفتند: اشک ما را در آوردید.

جمالی در پایان با اشاره به تجربه همزمانی نویسندگی و بازیگری در یک تئاتر بیان کرد: در زمان ایفای نقش و از آنجا که خودم متن را نوشته بودم در برخی موارد بسیار احساساتی با واژه ها و کلمات روبه رو می‌شدم اما در مجموع معتقدم که اگر نویسنده ای متن خود را بازی کند از آنجا که تماشاچیان بسیار شنیداری عمل می کنند تأثیرگذاری بسیاری خواهد داشت. به هر تقدیر باید بگویم در کار جدید گروه "نیست" متن صادقانه نوشته، تمرین و اجرا شد.

گفتنی است، نمایش محیطی "مجلس موزیکال فرافکنی دلقک دو ملیتی به نام بهرام....فامیلیشو نمی گم" به کارگردانی مجید رحمتی هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 17:45 در کافه تریای تئاترشهر به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/52/53