ایوب آقاخانی در آستانه برگزاری چهاردهمین کارگاه فصلی پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از سال 1386 که بحث شکلگیری این پروژه با هدف تقویت نمایشنامهنویسی و درامنویسی در شهرستانها مطرح شد تاکنون کمتر به بازتاب رسانه ای این پروژه فکر کردهام که اگر این اتفاق بیفتد دیگر شاهد این نخواهیم بود که حتی بسیاری از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی نیز از این طرح اظهار بیاطلاعی کنند.
وی با اشاره به حمایت های مالی از سوی انجمن هنرهای نمایشی و همچنین اداره کل تصریح کرد: از ابتدا سعی کردیم در سایه حمایت های مالی انجمن و اداره کل هنرهای نمایشی با ایجاد پروژه چهارفصل تئاتر ایران قدمی مثبت برای رشد درامنویسی برداریم و فاصله میان هنرمندان مقیم شهرستان و درامنویسان تهرانی را کم کنیم و علی رغم برخی کاستی ها عملکرد این پروژه را تاکنون مثبت ارزیابی می کنم.
مدیر پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران، مهمترین دلیل عدم آگاهی پیشکسوتان از پروژه چهارفصل را ضعف در خبررسانی مطبوعاتی دانست و افزود: تاکنون به جار و جنجال مطبوعاتی فکر نکردهام اما معتقدم باید در این بخش نیز سرمایه گذاری کرد تا فعالیت های این پروژه از ابتدا تاکنون به نحوی شایسته اطلاع رسانی شود.
از تولیدات پروژه، رتبه نخست جشن ادبیات نمایشی سال را از آن خود کرد
آقاخانی در توضیح اهم خروجی های این طرح گفت: به عنوان مثال در جشن ادبیات نمایشی سال یکی از تولیدات پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران حائز رتبه نخست شد و همچنین در جشنواره های منطقه ای و استانی سه اثر از تولیدات طرح در زمره برترین ها قرار گرفت.
وی با اشاره به انتشار فراخوان چهاردهمین کارگاه فصلی پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران گفت: هم اکنون به منظور انتخاب اساتید این دوره که قرار است با موضوع نمایشنامه های تاریخی و سیاسی برگزار شود مشغول مذاکره هستیم و از افرادی در این دوره بهره خواهیم جست که سلایق و تعلق خاطر در تولید این دست آثار را همواره داشته اند.
انتهای پیام/52/53