اسماعیل روشن روان، رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت: انجمن موسیقی استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون چند کنسرت برگزار کرده است که شامل چند کنسرت محلی و سنتی و دو کارگاه آموزشی موسیقی است. همچنین دو آلبوم موسیقی و یک کتاب موسیقی توسط محسن شریفیان روانه بازار موسیقی شده است.

وی افزود: همچنین قرار است در شش ماه دوم سال جاری چند آلبوم موسیقی مذهبی و چند کنسرت محلی در سطح استان برگزار شود.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی و وزارت ارشاد اسلامی‌برای هنرمندان استان تاکنون چه کارهای مثبتی انجام داده است، گفت: نوازندگان محلی استان 70 نفر هستند که انجمن موسیقی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، معرفی برای عضویت در خانه موسیقی را انجام داده است.همچنین شهرداری بوشهر برای هنرمندان وامیرا در نظر گرفته است که بعد از تایید مقام های کشوری به این هنرمندان و پیشکسوتان تعلق می گیرد.

وی درباره وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: موسیقی مقامیو محلی استان بوشهر در وضعیت متعادلی قرار دارد و بهتر است بگوییم موسیقی بوشهر جای پای خود را محکم کرده است . همچنین اسپانسرها همیشه از برگزاری کنسرت در این استان استقبال کردند . بسیاری از هنرمندان این استان ها در جشنواره ها حضور پررنگی دارند و برگزار کنسرت در داخل و خارج از کشور نشان دهنده این است که موسیقی محلی بوشهر روند رو به رشدی را طی کرده است.

اسماعیل روشن روان در پایان گفت: معاونت هنری همیشه از ما حمایت کرده است و زمینه ساز فعالیت های گسترده انجمن موسیقی است و هدفش حمایت و زنده نگه داشتن موسیقی محلی است.همچنین هر ساله مبلغ قابل توجهی را به انجمن این استان اختصاص داده است و ما همیشه قدردان این زحمات هستیم.

پایان پیام/46