مهناز رکنی مستند ساز و تهیه کننده سینمای مستنددر گفت وگو با هنر آنلاین در باره ساخت اولین فیلم بلند سینمایش گفت : فیلم نامه ای با عنوان " بالهای کاغذی " نوشته ام و قصد دارم آن را بسازم . داستان فیلم در باره زندگی جبار باغچه بان است .

این مستندساز با اشاره به این مسئله که قبلا مستندی در باره جبار باغچه بان ساخته است افزود : چند سال قبل مستندی در باره باغچه بان ساخته بودم که برنده بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا شد . فیلم نامه " بال های کاغذی" در در یک پروسه هفت ساله نوشتم و از نزدیکان و خانواده باغچه بان تحقیقات مفصلی انجام دادم . برای جذاب شدن فیلم نامه یک سری از جذابیت های داستانی را به آن افزودم .

رکنی با اشاره به حضور ابراهیم فروزش به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه عنوان کرد :فیلم نامه را برای حمایت از تولید به بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده ام اما هنوز جوابی درستی دریافت نکرده ام و همچنان منتظر مساعدت بنیاد سینمایی فارابی برای تولید این فیلم به عنوان اولین ساخته بلند سینمایی ام هستم .

رکنی با تاکید بر جایگاه رفیع باغچه بان در حوزه آموزش کودکان استثنایی افزود : باغچه بان اولین بنیانگذار سیستم آموزش های نوین برای کودکان معلول بود و باید سینمای کودک به این بزرگ توجه کند و نه اینکه بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی به فکر تولید فیلمهای کودکی با الگوی کلاه قرمزی باشد و کارگردانها را تشویق به ساخت این نوع تولیدات می کنند.

این کارگردان با تاکید بر استفاده یک بازیگر مشهور و حرفه ای برای بازی در نقش باغچه بان تاکید کرد : برای ایفای نقش باغچه بان به چند بازیگر مطرح فکر کرده ام که شباهت ظاهری نکته بسیار مهمی برای انتخاب بازیگر این نقش است .

پایان پیام/