یاسمین سینایی، هنرمند مجسمه ساز در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره نمایشگاه تازه‌اش که قرار است به زودی در گالری سیحون برپا شود گفت: کوچه برلن عنوان نمایشگاهی است که از 19 آبان ماه در گالری سیحون به نمایش می‌گذارم که این نمایشگاه برداشتی از مانکن‌های کوچه برلن است که به شکل حجم ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: همواره شاهدیم که برای دختران شب عروسی بسیار مهم است. به طوری که می‌خواهند آن شب خود را به شکل یک ملکه درآورند بنابراین از لباس‌های پرزرق و برقی که به قرن 14 و 15 میلادی برمی‌گردد و این روزها هم این مدل‌ها را در کوچه برلن زیاد می‌بینیم استفاده می‌کنند.

سینایی افزود: این در حالیست که در هیچ شهری از کشورمان شاهد استفاده از لباس‌های سنتی ایرانی نیستیم در حالیکه زنان سایر کشورها مانند زنان عرب و هند این گونه نیستند و در مراسم هایشان از لباس‌های سنتی خودشان استفاده می‌کنند.

وی با تاکید براینکه مخاطب با دیدن مجسمه‌ها به راحتی می‌تواند مفهومی که در پس ذهن خالق آثار بوده را درک کند اظهار کرد: در این نمایشگاه سعی کرده‌ام در فرم لباس مانکن‌ها و آرایش به قدری اغراق کنم که منظورم را به خوبی انتقال دهم. همچنین در بخشی از این نمایشگاه ویدئویی که ساخته مسیح پارسایی و با این مفهوم است به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می توانند از 19 آبان ماه تا یک آذر به گالری سیحون واقع در خیابان وزرا حضور پیدا کنند.

سینایی تاکنون ۱۰ نمایشگاه انفرادی در ایران، قطر و دبی داده و در ۵۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌است. از جمله نمایشگاه‌هایش می‌توان به نمایشگاه مجسمه‌های "عاشقانه" در فرهنگسرای نیاوران (۱۳۸۷) و "فرشتگان" در نگارخانه سیلک (۱۳۸۶) اشاره کرد. او بیشتر از تکنیک خمیر کاغذ استفاده می‌کند.

یاسمین سینایی سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای هنرمند است. مادرش گزیلا وارگا سینایی نقاش است و پدرش خسرو سینایی کارگردان. او در رشته گرافیک تحصیل کرده‌است ولی در ۱۰ سال اخیر بیشتر در رشته مجسمه‌سازی کار می‌کند. همچنین ۱۵ سال است که نقاشی تدریس می‌کند.

انتهای پیام/31/34