محمد باقر کریمی، مدیر کل وزارت ارشاد استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت: فعالیت‌های انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی نسبت به سالهای گذشته به دلیل کمبود بودجه با افت زیادی همراه بوده است که در تلاش هستیم تا فعالیت‌ها را به روال سابق برگردانیم، همچنین انجمن موسیقی استان آذربایجان غربی از ابتدای سال تا کنون چند کنسرت برگزار کرده است که شامل چند کنسرت محلی و آذری و دو کارگاه آموزشی موسیقی است. همچنین در تدارک برای برگزاری جشنواره " بیت ایران" در سردشت هستیم.

وی افزود: همچنین قرار است در شش ماه دوم سال جاری یک اثر موسیقایی محلی با زبان آذری و چند کنسرت محلی در سطح استان و جشنواره عاشیق‌ها برگزار شود. این استان‌ها پژوهش‌هایی را در زمینه موسیقی انجام داده است که به زودی در قالب یک اثر موسیقایی منتشر می‌شود.

مدیر کل وزارت ارشاد استان آذربایجان غربی در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی و وزارت ارشاد اسلامی‌برای هنرمندان استان تاکنون چه کارهای مثبتی انجام داده است، گفت: نوازندگان محلی استان 200 نفر هستند که انجمن موسیقی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، معرفی برای عضویت در خانه موسیقی را انجام داده است.همچنین از طریق خانه موسیقی و انجمن صنفی موسیقی این هنرمندان را معرفی کردیم تا اسم آنها ثبت شود.

وی درباره وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: مخاطبان خاص این موسیقی بسیار محدود است و مخاطبان عام نیز از این نوع موسیقی حمایت نمی‌کنند؛ البته موسیقی نواحی نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و کارآیی آن هر روز بیشتر می‌شود اما تا زمانیکه مخاطبان به صورت وسیع از موسیقی محلی و نواحی حمایت نکنند این نوع موسیقی درجا می‌زند و پیشرفتی نمی‌کند.

مدیر کل وزارت ارشاد استان آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: موسیقی محلی آذربایجان روز به روز پله‌های ترقی را طی می‌کند و هنرمندان این استان با جان و دل کار می‌کنند اما نیازمند حمایت بیشتری هستند، همچنین هنرمندان استان آذربایجان شرقی تعصب زیادی بر روی موسیقی اصیل این استان دارند و همه دست به دست هم داده اند تا در سالهای آینده موسیقی آذربایجان را به بالاترین درجات برسانند.

محمد باقر کریمی‌تاکید کرد: معاونت هنری همیشه به درخواست‌های ما به سرعت جواب داده است اما به دلیل دغدغه‌های زیاد و تعدد استانها اقدامات کند صورت می‌گیرد؛ همچنین این ارگان برای حمایت و توسعه موسیقی فولکلور دست تنها و بی یاور است و باید ارگان‌های دیگر هم به کمکش بیایند؛البته همه می‌دانیم که هماهنگی بین نهادها فقط از سوی معاونت هنری و وزارت ارشاد صورت می‌گیرد و این موضوع کار را برای این مسئولان دشوار می‌سازد.همچنین برگزاری جشنواره "بیت ایران" با حمایت و پشتیبانی معاون هنری و وزارت ارشاد برگزار می‌شود و این نشان دهنده این است که مسئولان همیشه به ما لطف دارند.

پایان پیام/46