به گزارش هنرآنلاین، سیدرضا علوی در آیین اختتامیه سومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی با تاکید بر اینکه کارتون، هنری است که نزد همه ملت جایگاه و مقبولیتی ویژه دارد، افزود: بسیاری از هنرها به واسطه زبان و واژگانی که در آن به کار می‌رود نیاز به ترجمه شدن دارند حال آنکه هنر کارتون به واسطه استفاده از نمادهای بصری نیازی به ترجمه ندارد و به راحتی قابل فهم در میان همه افراد است.

وی افزود: بسیاری از کارتونیست‌ها با عمل به رسالت فرهنگی خود در انعکاس دردها و مشکلات جامعه خویش کوشیده‌اند و از این رهگذر منشأ تحولات عمده در جامعه خود شده‌اند.

علوی با یادآور شدن کارتونیست معروف فلسطینی که رنج و مظلومیت فلسطین را به تصویر کشیده بود، اظهار کرد: این نه در جامعه فلسطین که در همه جوامع نگاه‌ها را به سوی مردم فلسطین جلب کرد و باعث شد همه نگاه‌ها به سوی آنان متوجه شود.

این مسئول اضافه کرد: این امر شاید با ده‌ها سخنرانی و یا اظهار نظر در قالب مقالات و سمینارها قابل تحقق نبود، اما کاریکاتور به واسطه زبان بصری خود موفق به انجام این مهم شد.

وی جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز را برگرفته از این هدف توصیف کرد که بتوان رفتارهای سوء شهروندان، تجاوز به حقوق شهروندی و نیز سوء مدیریت شهری را در آن به تصویر کشید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با موفق خواندن برگزاری سه دوره این جشنواره ابراز امیدواری کرد؛ این حرکت که به جریان فرهنگی و هنری تبدیل شده است استمرار یابد و راه خود را موفق‌تر از گذشته طی کند.

این آیین با معرفی نفرات برتر سومین جشنواره کارتون شهر و شهروند خاتمه یافت.

انتهای پیام/31