به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن محمودی در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در نگارستان اشراق برگزار شد با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی طلاب در زمینه‌هایی همچون عکاسی، طراحی و نقاشی، گرافیک و معرق شکل گرفته است، تصریح کرد: تشکیل یک انجمن قدرتمند در خصوص هنرهای تجسمی همواره دغدغه بسیاری از هنرمندان طلبه بوده است.

وی افزود: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با در نظر گرفتن این دغدغه و همچنین با در نظر گرفتن ضرورت استفاده از ابزارهای نوین هنری در کنار ابزارهای سنتی تبلیغ اقدام به شناسایی طلاب هنرمند و همچنین برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب کرد.

مسئول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: هنر هیچگاه با اسلام بیگانه نبوده و از هنر همواره در جوامع اسلامی بهره گرفته شده است و هنرهای تجسمی نیز از ابتدای شکل‌گیری دین اسلام به کمک تبلیغ دین آمده و نیروی خود را برای تبلیغ دین بسیج کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند وقتی آیات قرآن را نازل می‌کند از تصویرسازی استفاده می‌کند، گفت: هیچ قرآن و مسجدی خالی از نمود هنرهای تجسمی دیده نمی‌شود و هنر کاشی‌کاری در محراب مسجد که مقدس‌ترین مکان مسجد است بیشترین نمود این هنر است.

انتهای پیام/31