به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام سعید روحانی شنبه شب در حاشیه مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه "محراب اندیشه" امسال در 14 استان برگزار شد که چهاردهمین نمایشگاه در قم در حال برگزاری است.

وی افزود: اختتامیه نمایشگاه‌های "محراب اندیشه" 13 آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان در قم برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم هدف از برگزاری این نمایشگاه را انتقال تجربه بین کانون‌های فرهنگی و هنری، شناخت ظرفیت‌ها و استعداد‌های وی‍ژه در بین کانون‌های مساجد، ایجاد خودباوری بین کانون‌های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت مساجد برای مسئولان برشمرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه "محراب اندیشه" در هشت بخش و 45 غرفه فعالیت می‌کند یادآور شد: ویژگی و تفاوت این نمایشگاه با 13 نمایشگاه دیگر راه‌اندازی بخش بین‌الملل است که در این بخش اطلاعات مساجد اسلامی 13 کشور به نمایش گذاشته شده است.

روحانی با بیان اینکه نحوه اداره مساجد و مسائل مربوط به مساجد در این کشورها در این بخش ارائه می‌شود ابراز کرد: کارشناسان این کشور‌ها در غرفه‌ها حضور دارند و به سئوالات بازدیدکنندگان در خصوص مساجد پاسخ خواهند داد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم کشورهای عراق،‌ هند،‌ ترکیه،‌ افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ساحل‌عاج، بورکینافاسو، تانزانیا، بنگلادش، اندونزی و چین را از کشور‌های حاضر در نمایش "محراب اندیشه" اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی شیعه‌شناسی در این نمایشگاه به تبیین وضعیت مساجد جهان تشیع می‌پردازد اظهار کرد: در همین راستا در حاشیه نمایشگاه دو نشست تخصصی با عناوین "بررسی وضعیت مساجد جهان اسلام" و "بررسی وضعیت مساجد جهان تشیع" با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه کانون‌های تخصصی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند یادآور شد: این کانون‌ها توانمندی‌های منحصر به فردی را در زمینه‌های هنری، علمی، فرهنگی، پژوهشی، ورزشی، اردویی و... به مخاطبین ارائه می‌کنند.

وی از ترجمه فعالیت‌های تمام غرفه‌ها به 4 چهار زبان خبر داد و اظهار کرد: بازدیدکنندگان خارجی می‌توانند از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی در این نمایشگاه الگو بگیرند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خدمات حضوری را از دیگر بخش‌های نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برشمرد و گفت: کارشناسان مربوطه در این نمایشگاه اقدام به ارائه مشاوره‌های خانواده، اعتقادی، فرهنگی و تربیتی می‌‌کنند و آماده پاسخگویی به سئوالات و مشکلات مردم هستند.

نمایشگاه "محراب اندیشه" تا 13 آبان ماه از ساعت 16 الی 20 پذیرای تمام علاقمندان است.

انتهای پیام/31