به گزارش هنرآنلاین، هیأت داوران دهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان هرمزگان در بیانیه خود نکاتی را به شرح زیر اعلام کرد.

-بی شک تئاتر آیینه ای است در مقابل دیدگان مخاطبان فهیم، پس باید در بیان افکار و اندیشه های پاک مان، از جمله حکیمانه "کم گوی و گزیده گوی چون در" بهره بجوییم و ایجاز در نمایش را فراموش نکنیم.

-هنر نمایش نیاز مستمر به تقویت ذهن، بدن، بیان و تمرکز دارد که این امر محقق نخواهد شد مگر با حوصله، آموزش و دوری از کاهلی

-ضمن تأیید بر پرداختن به مسائل قومی و ملی خود، نیاز است تا زمان پرداختن صحیح به ساختارها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

-ضمن سپاس مجدد از تلاش همه متولیان امر فرهنگ در استان، شایسته است تا علاوه بر حمایت و تشویق هنرمندان عرصه تئاتر، صرفاً به برگزاری جشنواره إکتفا نشود و برنامه های بلند مدت، خصوصاً کارگاه های آموزشی که به شدت نیاز آن احساس می شود مورد مساعدت و ملاطفت قرار گیرد؛ هم چنین زمینه اجراهای عموم مد نظر باشد.

-خلاقیت در هنر نمایش، خصوصاً در ارائه آثار در جشنواره ها جزء لاینفک آن می باشد؛ پس هنرمندان خلاقیت را در طراحی صحنه، موسیقی نمایش، بازی بازیگران و فضا سازی برای هرچه ارتباط بیشتر با مخاطب لحاظ نمایند.

- در پایان هیأت داوران در ارائه آراء خود، صرفاً ارزیابی ها را بر اساس دیدن نمایش ها و بررسی محتوایی و ساختاری ارزشیابی نموده و نمایش ها را در قیاس با هم سنجیده و برگزیدگان در بخش های مختلف بر همین اساس انتخاب شده اند و قطعاً خود بهتر می دانند که کارهایشان دارای نقائص متعددی است که باید در راستای آن بیش از پیش تلاش نمایند.

هیأت داوران مهدی عطایی دریایی، مهران محمود زاده دهبارزی، محسن سلیمانی فارسانی

انتهای پیام/38