به گزارش هنرآنلاین، غلامعلی حدادعادل با حضور در بخش ویژه سومین همایش باران غدیر با عنوان "رحمة‌للعالمین" گفت: اگر قبول کنیم که گرفتاری امروز جهان اسلام و گرفتاری‌های همیشگی تاریخ جهان اسلام ناشی از حکومت‌های فاسدی بوده که بر مردم مسلمان حکمرانی کرده‌اند، و اگر قبول کنیم مساله حکومت، امروز مساله اول جهان اسلام است، اهمیت غدیر مشخص خواهد شد.

وی افزود: غدیر حقیقی است که تصورش، تصدیقش را به همراه می‌آورد. یعنی اگر بفهمیم در غدیر ماجرا چه بوده، پیامبر چه می‌خواسته و اصطلاحا دعوا بر سر چه بوده، متوجه می‌شویم که غدیر یک برکه راکد نیست که 1400 سال پیش وجود داشته بلکه یک اقیانوس خروشان و مواج است که امروز باید از بارانش سرزنده و شاداب شویم. غدیر،‌ یک مساله به تاریخ سپرده شده نیست بلکه مساله این‌جا و اکنون، دیروز و امروز و فردای مسلمانان است. این موضوع همیشه در دستور کار مسلمانان است و مهم‌ترین مساله فرد و جامعه در جهان اسلام است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در ادامه گفت: حدود 18 سال پیش قصیده‌ای در مدح امام علی(ع) گفته بودم که آقای زائری از آن باخبر شد و گفت بیا در یکی از برنامه‌های ما بخوان. این قصیده خطاب به پیامبر اکرم(ص) است و مناسبتش این است که امیرالمومنین را جان پیامبر(ص) می‌دانیم و اگر مراسمی برای امام علی(ع) گرفته می‌شود، بی‌مناسبت نیست که از پیامبر(ص) هم گفته شود. نکته دیگر بی‌احترامی‌هایی است که در این مدت اخیر نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت و موجب برانگیخته شدن خشم امت اسلامی شد. به همین مناسبت اسم این قصیده را "عذر تقصیر" گذاشتم.

بخش ویژه سومین همایش باران غدیر با عنوان "رحمة‌للعالمین" ، یک‌شنبه 7 آبان با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری دبیر این همایش، شاعران و مهمانان داخلی و خارجی این برنامه در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.