به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام علی کمساری در مراسم انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب سراسر کشور که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در نگارستان اشراق برگزار شد تصریح کرد: باید از هنر به عنوان ابزاری برای ترویج دین بهره‌ گرفت.

وی افزود: برای فرهنگ در بین اصطلاح‌نامه‌های مختلف بیش از 300 عنوان تعریف آورده شده اما به طور کلی می‌توان فرهنگ را به عنوان مجموعه‌ای از آداب، عقاید و رفتارها بیان کرد و بر مبنای این تعریف به طور طبیعی هر فرهنگی شامل ایدئولوژی است و منشأ ریشه فرهنگ اسلامی و دینی ما هم از این تعریف است.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: نهادینه شدن هر فرهنگی نیازمند ابزارهای مختلف است و هنر یکی از ابزارهای مهم در این عرصه است که از آن به عنوان رسانه‌ای فرهنگ‌ساز باید استفاده ‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در دنیای غرب در زمینه هنر شاهدیم استفاده ابزاری از هنر برای رسیدن به اهداف استکباری بوده و هنر مبتنی بر فلسفه جهان‌بینی غربی است.

کمساری با اشاره به تفاوت دیدگاه اسلام با دیدگاه غرب در خصوص هنر گفت: آنچه امروز ما به عنوان هنر به آن می‌پردازیم وسیله‌ای برای تبلیغ دین، احکام و تربیت الهی است تا بتوانیم از این طریق فرهنگ عمومی کشور را تقویت کرده و شکل دهیم و این بزرگترین تفاوت هنر دینی و غیر دینی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از کارهای هنری در حوزه، تقویت تبلیغ و هویت‌سازی دینی در جامعه است اظهار کرد: امروز علاوه بر وسایل و ابزارهای سنتی تبلیغ باید از ابزارهای نوین هنری از جمله سینما و تلویزیون برای تبلیغ دین بهره گرفت زیرا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست.

انتهای پیام/31