به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الله نصرتی مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 و رئیس فرهنگسرای ابن‌سینا، هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی-هنری غدیر را توسعه و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و معارف اسلامی دانست و اظهار داشت: کتابت نفیس‌ترین نسخه خطی نهج‌البلاغه به عنوان بخش ویژه این جشنواره از ساعت 14 روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه در قالب یک اقدام کارگاهی با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود.

نصرتی با اشاره به اهدای آثار تولید شده در دو نسخه به عتبات عالیات در نجف اشرف و موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت غیرحضوری در کتابت نهج‌البلاغه می‌توانند با مراجعه به سایت کلک خیال و دریافت اطلاعات لازم در این برنامه شرکت کنند.

وی در ارتباط با بخش نمایشگاهی این جشنواره تصریح کرد: در این بخش، خدماتی در قالب 12 غرفه ارائه می‌شود. غرفه واژه‌های آسمانی، فروش آثار هنری، نمایشگاه کتاب، دل‌نوشته‌هایی به امام علی(ع)، فرش تا عرش، مسابقه نهج‌البلاغه ویژه کودکان، عروسک و بادبادک و بازی‌های رایانه‌ای از جمله غرفه‌های نمایشگاهی این جشنواره است.

نصرتی در ارتباط با نگارگذر نهج البلاغه افزود: در این نگارگذر 30 تابلو تصویرسازی منتخب از متن نهج البلاغه تا سیزدهم آبان‌ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه به بخش‌های جنبی جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای موسیقی‌های آئینی و برگزاری مسابقه عکاسی از برگزاری جشنواره به ویژه کتابت نهج‌البلاغه از برنامه‌های جنبی است و علاقه‌مندان می‌توانند در این بخش‌ها شرکت کنند.

مراسم تقدیر از نویسندگان، نخبگان و ورزشکاران برجسته کشورمان در حوزه سیره امام علی(ع)، نهج‌البلاغه و غدیر، همزمان با برگزاری مراسم جشن غدیر ساعت 18 روز سه‌شنبه 9 آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری و فرهنگی هنری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/31/34