به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی فداکار روز گذشته در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در بازدید از پروژه تالار مرکزی اراک با بیان اینکه از این 31 پروژه 8 پروژه تا پایان دولت دهم احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها بزرگ‌ترین کاری که امکان انجام آن بود احداث همین تالارها بود که کاری فراتر از این در حوزه زیرساخت فرهنگی و هنری نمی‌توان در تصور آورد.

وی با اشاره به اینکه نمونه این تالارها در کشور وجود ندارد و اولین در کشور است افزود: استاندارد‌های روز دنیا در همه این تالارها دیده شده، پلاتو‌های متفاوت و متنوعی برای تمرین دارد، کارگاه‌های دکور، آموزش در آن دیده شده و تا سال‌های سال مشکل زیرساختی در کشور نخواهیم داشت.

معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این تالار یک پکیج کامل شامل دو سالن بزرگ، سالن نقد، کارگاه‌های دکور، آموزش، مدیریت و... را در خود دارد، خاطر نشان ساخت: این تالارها یک پکیج کامل فرهنگی هنری است، مجموعه‌ای از یک پکیج آموزشی و یک پکیج اجرا در حوزه هنر می‌باشد.

فداکار با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی لطمه‌ای در ادامه کار نداشته و هیچ‌کدام از این هشت پروژه‌ مشکل مالی ندارند و اعتبارات آن‌ها به حد کافی تامین شده است ادامه داد: اعتبارات دیده شده برای احداث تا پایان تجهیز این تالارها در نظر گرفته شده که علاوه بر ساخت نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه تجهیزات مانند تاسیسات، فنی، دیجیتالی و هزینه‌های دکوراتیو و کارهای فناوری جدید می‌باشد که تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: هشت پروژه از 31 پروژه در قالب پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این هشت پروژه در شهرهای اراک، قم، رشت، یاسوج، ارومیه، ساری، یزد و کرمان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: پیشرفت‌های فیزیکی این هشت پروژه در کشور متفاوت است به طوری که بعضی از این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالاترین 79 درصد و کمترین آن 30 درصد برخوردار است.

فداکار افزود: پروژه تالار اراک به دلیل تغییر پیمانکار از زمان مقرر عقب است و نسبت به سایر پروژه‌ها از کمترین پیشرفت برخوردار می‌باشد که امیدواریم با تلاش پیمانکار جدید و سرعت بخشیدن به کارها و قول تحویل در مدت مقرر شاهد جبران عقب‌افتادگی باشیم.

گفتنی است معاون مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین نوبت از پروژه تالار مرکزی اراک بازدید کرد و به صورت مستقیم در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

انتهای پیام/ 28