هارون یشایایی تهیه کننده با سابقه سینما درباره سیاست حوزه هنری در مورد عدم اکران بعضی از فیلمهای سینمایی در سینماهای متعلق به خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به نظر من کارهایی که حوزه هنری می کند بیشتر شبیه به لج و لج بازی‌های کودکانه است و تنها چیزی که در این تسویه حستب شخصی به حساب نمی آید سینمای ایران و سرنوشت آن است.

او افزود: اگر حوزه هنری دست از این لج بازیهای خود بر ندارد سینمای ایران بیش از پیش متضرر می شود و ته مایه های امیدی هم که برای سینمای ایران وجود دارد از بین می رود.

تهیه کننده فیلم "ناخدا خورشید" در باره کم کاری آن روزهای خود به هنر آنلاین گفت: الان مدتها است به این نتیجه رسیده ام که در سینمای ایران هیچ فیلمنامه جدیدی وجود ندارد که مخاطب را جذب کند و آنها را به سینما بکشاند.به همین خاطر تصمیم گرفته ام که در سینمای داستانی دیگر تهیه کننده نباشم.

او تصریح کرد:پسرم کیارش یشایایی چند مستند ساخته که من تهیه کننده آنها بودم و خودم هم علاقه زیادی به سینمای مستند دارم.فکر می کنم که در شرایط فعلی،حمایت از سینمای مستند به نفع کلیت سینمای ایران خواهد بود.

تهیه کننده "ای ایران" با اشاره به نقش فیلمنامه نویسان در پیشرفت سینما گفت: متاسفم که نویسنده ها هیچ خلاقیتی به خرج نمی‌دهند و به نظرم مهمترین آسیبی که به سینما می رسد از سمت نویسندگانی است که کارهای تکراری می نویسند و از روی دست هم کپی می کنند.همین مساله باعث می شود بزرگانی مثل تقوایی فیلم نسازند.

پایان پیام/