به گزارش هنرآنلاین .به نقل ازستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، وزارت آموزش و پرورش در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح‌های متعددی را به اجرا می گذارد که از آن میان می توان به برپایی 50 هزار نمایشگاه در آموزشگاه های سراسر کشور، همایش "نهضت مطالعه مفید"، راهپیمایی "کاروان کتاب" از مدارس به سوی کتابخانه ها، اجرای سرود همگانی "یار مهربان" در سطح مدارس کشور، تجهیز کتابخانه های کلاسی مقطع ابتدایی و راهنمایی و کتابخانه های آموزشی مقطع راهنمایی، متوسطه و شبانه روزی، برپایی عصر شعر و خاطره، همایش "یار مهربان"، "کتاب سال دانش آموزشی"، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی و جشن اهدای کتاب اشاره کرد.

همچنین قرار است در طرحی با عنوان "زنگ کتابخوانی" دانش آموزان در مدارس خود شاهد حضور یکی از مسئولان و یا نویسندگان باشند و زمانی را به کتابخوانی اختصاص دهند.

از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در ایام "هفته کتاب" حمایت از تالیفات دانش آموزی، معرفی دانش آموزان مولف و کتابخوان به رسانه های خبری، برگزاری گردهمایی کتاب یاران، تهیه نرم افزار جامع برای کتابخانه ها، راه اندازی کتابخانه های سیار برای مناطق غیرفعال، دعوت از نویسندگان و مولفان در مدارس، اجرای قصه گویی در مدارس، راه اندازی کتابخانه های دیجیتالی، اختصاص ساعت "مطالعه مفید" در برنامه درسی دانش آموزان، معرفی هر روز یک کتاب در مراسم آغازین مدارس، برپایی کارگاه تخصصی مطالعه و تحقیق و داستان نویسی، ایجاد انجمن خیرین اهدای کتاب، تجلیل از مدارس موفق در زمینه کتاب، زیبا سازی و غبارروبی کتابخانه ها، اختصاص زنگ انشاء به مطالعه مفید، تهیه روزنامه دیواری و نشریه دیجیتالی با موضوع کتاب، تشویق والدین به خرید کتاب و ... است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش قصد دارد 260 اثر از اشعار و داستان های کوتاه دانش آموزان برگزیده را نیز به چاپ برساند که به همین مناسبت از ناشران علاقه مند دعوت به همکاری شده است.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "یادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود.