به گزارش هنرانلاین در فراخوان منتشر شده از این جشنواره آمده است که زنان بخشی از جمعیت پویا و بالنده کشور را تشکیل می‌دهند که در رشد و سازندگی جامعه نقش مهمی را ایفا میکنند. اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری 3 دوره جشنواره «زنان و زندگی شهری» در نظر دارد چهارمین دوره این جشنواره را با هدف ثبت جلوه‌ها و حضور زنان در زندگی شهری به‌ویژه نقش زن در نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه، برگزار نماید.

بدین منظور از تمامی علاقمندان به هنر عکاسی و هنرمندان حرفهای دعوت می‌شود با تشریک مساعی در حوزه عکس و ارسال آثار خود، ما را در برگزاری شایسته‌تر این جشنواره اجتماعی، فرهنگی و هنری همراهی نمایند.

بخش‌های جشنواره: چهارمین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری در یک بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

بخش اصلی: زنان و زندگی اجتماعی (مشارکت‌های اجتماعی در زندگی شهری، راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها، ورزش و اوقات فراغت)، زنان و شهرنشینی (حمل و نقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز، مراکز خرید و فروشگاه‌ها)، زنان و خانواده (نقش زن در خانواده، تربیت فرزندان، و تحکیم بنیان خانواده در قالب ترسیم در نقش مادر، همسر و فرزند، مدیریت خانه و خانواده). زنان و فرهنگ و تعلیم و تربیت (نقش آفرینی و حضور موثر و فعال زنان در مراکز آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری، فضاهای فرهنگی هنری از قبیل سینما، تئاتر، موسیقی)، زنان و توانمندی‌های فرهنگی - اجتماعی (کارآفرینی، خلاقیت و ابتکار)

بخش ویژه:موضوع بخش ویژه جشنواره نیز عبارت خواهد بود از: فرصت‌های ایجاد شده برای بهبود زندگی زنان در شهر تهران. در بخش ویژه نیز، کلیه متقاضیان (اعم از زن یا مرد) می‌توانند آثار خود را که دربرگیرنده موضوع‌ها و مضامین مرتبط فوق الذکر باشد، ارسال نمایند.

داوران جشنواره را رعنا جوادی، مینو فرشچی، فرزادهاشمی، امیر علی جوادیان و محسن شاندیز تشکیل می‌دهند.

به برگزیدگان بخش اصلی نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی، نفر سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی و به 7 نفراز عکاسان برگزیده لوح تقدیر و سه میلیون جایزه نقدی اهداء خواهد شد. در بخش ویژه هم به سه نفر، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی تعلق میگیرد.

گاه‌شمار جشنواره: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌های 22 گانه شهرداری تهران، خانه‌های تسنیم و دبیرخانه مرکزی: 15 آذر ماه 91، برگزاری نمایشگاه در مناطق 22 گانه شهرداری تهران (از آثار جمع‌آوری شده در محله‌ها): نیمه اول دی ماه 91)، تجلیل از برگزیدگان (محلات) در مناطق 22 گانه شهرداری تهران: دی ماه 1391 برگزاری نمایشگاه متمرکز از آثار هنرمندان و برگزیدگان مناطق 22 گانه: 11 الی 22 بهمن ماه 1391 خانه هنرمندان ایران، تجلیل از برگزیدگان طی برگزاری نمایشگاه، برگزاری جشنواره جشنواره‌ها: اسفند ماه 1391 است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره و یا به دبیرخانه‌های مستقر در ادارات امور بانوان مناطق 22 گانه شهرداری تهران و خانه‌های تسنیم (سراهای محله) تحویل نمایند

انتهای پیام/31