به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، بازسازی و یا مقاوم سازی ساختمان اداره تئاتر از آذرماه سال 1390 از مهمترین برنامه‌های مطرح در حوزه نمایش بوده است که خوشبختانه در هفته های اخیر اخبار خوبی از به جریان افتادن برنامه ریزی و آغاز این پروژه اجرایی از سوی معاونت هنری ارشاد به گوش می رسد.

مریم معترف مدیر اداره تئاتر نیز در گفتگویی کوتاه عنوان کرد: هم اکنون پیگیر مستقیم اجرای این طرح مدیر مرکز هنرهای نمایشی است و من از روند اجرای کار چندان مطلع نیستم.

وی در گفتگوی گذشته خود با هنرآنلاین، آغاز مراحل بازسازی اداره تئاتر را منوط به انتخاب پیمانکار دانسته بود.

قادر آشنا نیز درباره روند اجرای این پروژه به هنرآنلاین گفت: بخش معاونت اداری مالی، دفتر طرح های عمرانی را در ابتدا به عنوان مسئول بازسازی ساختمان اداره تئاتر معرفی کرد که البته طی جلسه‌ای با حضور شخص جناب آقای شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد موسسه توسعه هنرهای معاصر نیز در این روند عهده دار مسئولیت‌های اصلی امر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر سال جاری اعلام کرده بود که طرح ساخت و ساز اداره تئاتر با جدیت تمام دنبال شود و این گفته نشان از اهمیت تسریع در اجرای این طرح دارد چرا که ساختمان فعلی اداره تئاتر در قیاس با احتیاجات خانواده هنرهای نمایشی در بحث پلاتوهای تمرین پاسخگو نیست و اتمام هرچه زودتر پروژه بازسازی اداره تئاتر بی شک به نفع مدیران و هنرمندان خواهد بود.

البته امید است با وجود افزایش چند درصدی قیمت مصالح و ابزار لازم برای تجهیز اداره تئاتر، بودجه معین برای بازسازی و یا همان مقاوم سازی ساختمان اداره تئاتر کفایت داده و مقاوم سازی ساختمان اداره تئاتر مشمول طرح مقاومت اقتصادی نشود چرا که بی شک پس از اتمام پروژه، این ساختمان سالیان سال میزبان نسل های مختلف ازخانواده تئاتر کشور خواهد بود.

زمستان سال 89 بحث بازسازی ساختمان اداره تئاتر مطرح شد. ابتدای سال 90 این ساختمان تخلیه و قرار شد ظرف چند ماه بازسازی آغاز شود که تاکنون اقدام مؤثری انجام نشده است.

اداره برنامه های تئاتر در سال 1336 با عنوان "اداره هنرهای دراماتیک" و با ریاست مهدی فروغ، در حد فاصل میدان بهارستان و چهارراه مخبرالدوله تاسیس شد و "جمشید مشایخی"، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان نخستین کارمند هنرمند این اداره به استخدام آن درآمد. اداره هنرهای دراماتیک در سال 1347 به خیابان پارس که محل قبلی این اداره محسوب می‌شود انتقال پیدا کرد.

البته در سال‌های اخیر، گروه‌های تئاتری همواره از فرسوده بودن بنای اداره تئاتر و نامناسب بودن امکانات آن گلایه می‌کردند و اینگونه بود که مدیریت تئاتر تصمیم گرفت با تعطیل کردن این بنا و انتقال آن به ساختمانی دیگر وضعیت آن را بهبود بخشد.

انتهای پیام/52/53