به گزارش هنرآنلاین، روح‌الله ردایی روز گذشته در نشست خبری دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اظهار کرد: بهزیستی و مدارس استثنایی از جمله سازمان‌هایی هستند که به صورت ویژه در خدمت معلولان قرار دارند.

وی با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت دنیا به نوعی دچار معلولیت هستند، گفت: جامعه‌ای که نتواند نیازهای 10 درصد از جمعیت را تامین کند که دارای معلولیت هستند، به نوعی دچار معلولیت بوده و نیازمند بازنگری در مجموعه خود است.

ردایی با اشاره به اینکه امروز در تمام قوانین، نیازمندی‌های معلولان هم لحاظ می‌شود، تصریح کرد: هرچند که چه در کشور ما و چه در دنیا مجریان قوانین را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این زمینه دقت بیشتری کنند تا بتوانیم نیازهای این افراد را برطرف کنیم، افزود: ایران سومین کشور در دنیا است که روند سالمندی رو به افزایش دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ما توقع بیجا از کسی نداریم، متذکر شد: به عنوان متولیان امور معلولان معتقد هستیم آنچه که قانونگذار وضع کرده، باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه کمتر از 40 درصد ادارات هم صرفا سطح شیبدار را انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی ادارات برای معلولان مناسب نیست و ناوگان حمل و نقل مناسب سازی شده هم برای معلولان نداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه می‌توان از تئاتر برای توانمندسازی معلولان استفاده کرد، اظهار داشت:‌ معلولی که تئاتر را فرا می‌گیرد خود را به مناسبت‌های اجتماعی نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر معلولان از این به بعد هر ساله برگزار می‌شود، گفت: منتخبان این جشنواره به جشنواره بین‌المللی مهرآیین راه می‌یابند.

ردایی با اشاره به اینکه مازندران نسبت به سایر استان‌ها از گروه‌های نمایشی بیشتر و بهتری برخوردار بوده، یادآور شد:‌ به همین دلیل دبیرخانه دائمی جشنواره در مازندران دائر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 65 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده، گفت: اغلب آثار از مازندران ارسال شده است.

ردایی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و بخش کودک اجرا می‌شود، گفت: 25 تا 28 دی ‌ماه سال جاری این جشنواره در بابلسر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست خالی است، افزود: اگر جشنواره برای افراد عادی برگزار شود، آقایان حضور پررنگ‌تر است.

ردایی اظهار کرد: گلایه ما از تشکیلات هنری در سطح کشور این است که گاهی در فیلم‌ها و نمایش‌ها فردی را به صورت یک شخص معلول درمی‌آورند تا موجب به خنده آوردن مردم شود و امیدواریم این بخش را اصلاح کنند.

انتهای پیام/