علیرضا سجادپور؛ معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین،در پاسخ به سوالی در مورد آغار برنامه اکران آثار مخاطب خاص که گفته شده بود در نیمه دوم سال برگزار می شود،گفت:به دلیل مشکلاتی که بعضی از نهادهای غیر مسئول که امکانات بیت المال را در دست دارند در سینما به وجود آورده اند،روند اکران از حالت طبیعی خود خارج شده و اوضاع اکران نا به سامان است.

او افزود:البته بعد از ماه شهریور اکران دوباره وضعیت نسبتا مناسبی پیدا کرد اما وضعیت سالنهای سینما چندان مناسب نیست،چون گروه سینماهای آزاد هم کار خود را آغاز کرده است و ما با کمبود سالن سینما رو برو هستیم.

سجادپور تصریح کرد:مساله اقتصاد مقاومتی هم در این میان مطرح است و به دلیل آن،نمی توانیم بودجه مناسب را برای این کار اختصاص دهیم به همین خاطر تصمیم بر این شد که تا اطلاع ثانوی،طرح اکران فیلمهای مخاطب خاص به تعویق بیا فتد.

معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی که متولی این طرح بود گفت:امیدواریم با مناسب تر شدن شرایط در بخشی از سال این برنامه را اجرا کنیم اما فعلا برگزاری این طرح منتفی است.

به گزارش هنر آنلاین،سالها است که سینماگرانی که به زعم عده ای آثار کم فروش یا با مخاطب خاص می سازند،تلاش دارند تا فرصت نمایشی مناسبی برای آثار خود پیدا کنند و در ده سال گذشته هم طرح های مختلفی برای اجرای این خواسته وجود داشته اما هیچ طرحی نتوانسته در دراز مدت این کار را انجام دهد و همیشه این سینماگران از عدم اکران آثار خود شکایت داشته اند.

پایان پیام/