سیروس همتی با اشاره به پرداخت موضوعی در کارگاه های چهارفصل تئاتر ایران در راستای آموزش درام نویسی به هنرمندان خارج از پایتخت به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: با توجه به این نکته که موضوع چهاردهمین دوره کارگاه های درام نویسی تاریخ و سیاست عنوان شده است و علاقه مندان آموزش خواهند دید حرفی از گذشته و در حوزه تاریخ و سیاست ایران و جهان بیان کنند، آنها باید پیش از هر چیز دیگری پژوهش و بیان حقایق را سرلوحه کار خود قرار داده و وای بر نمایشنامه نویسانی که خواننده آثارشان دربُعد تحقیق، پژوهش و واقع نگری درباره آنچه نمایشنامه به آن پرداخته است چند گام جلوتر باشند.

همتی پرداخت مجدد به پروژه چهارفصل تئاتر ایران را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: امیدوارم برخلاف گذشته این پروژه که تنها هدفش تربیت نمایشنامه نویسان کاربلد و ورود آنها به حوزه اجرای تئاتر است بی وقفه به کار خود ادامه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: نخبگان و پدیده‌های هنر نمایشنامه نویسی از این منظر کشف شوند و نمایشنامه‌‌های ارزشمند آنها به عرصه چاپ و اجرا ورود پیداد کنند.

این نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس افزود: این حرکت در زمان مدیریت آقای حسین پارسایی شکل گرفت و شنیده ها حاکی از آن بود که این فرصت برای نمایشنامه نویسان سایر نقاط کشور ایجاد خواهد شد که در تمام فصول با حضور در کارگاه های آموزشی اساتید برتر این حوزه رشد و ترقی کنند اما متأسفانه در مقطعی متوقف شد و اکنون بسیار خرسندم که این حرکت دنبال می شود.

همتی هر گونه رویدادی را که منجر به تولید متن برای تئاتر و فیلم شود را ستودنی دانست و بیان کرد: نمایشنامه و فیلمنامه پایه و زیربنای خلق آثار هنرهای نمایشی هستند و باید مدیران فرهنگی و هنری کشور با تمام قوا از این بخش حمایت کنند.

انتهای پیام/52/53