به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ مجموعه "تاکسی تهران" دومین نمایشگاه انفرادی علیرضا آستانه است که در گالری هما برپا می‌شود که کوششی برای نمایش ظرفیت‌هایی است که آستانه آنها را دربستر چیدمان نقاشی خط دنبال می‌کند.

به گفته آستانه مجموعه تاکسی تهران نقاشی نیست و کارهای این مجموعه در مقوله نوشتنی هم جایی ندارد و او قصد ندارد با قرار گرفتن این آثار در ژانر هنری خاصی خودش را طبقه بندی کند.

برای این هنرمند فرقی نمی‌کند که چه نامی برمجموعه جدید او بگذاریم او می‌گوید: برای من حتی جمع کردن ذهنم در این تهران نارنجی کار ساده‌ای نیست؛ مثل تمرکز کردن کُنج صندلی عقب تاکسی، وقتی همه حرف دل‌شان را می‌زنند بی‌آنکه راننده را، مسافر بغلی را بشناسند.یک جور خالی کردن دل است پیش کسانی که خیلی هم اعتمادی به آنها نیست. من هم به بیننده‌ای اتکا می‌کنم که راستش خیلی اعتمادی به او هم نیست.

برخی از منتقدان علیرضا آستانه را جنجالی‌ترین چهره کالیگرافی ایرانی می دانند ,و حتی رویکرد او را نسبت به هتاکانه و بی پروا می‌دانند اما او می‌گوید:" با هم این تفاسیر چهره روزآمد خود را ترسیم می‌کنم و آثارم ماحصل زیستم در فضای معاصراست."

پیش از این نیز قطعاتی از سری کستلی از این هنرمند در لندن، دبی، میامی و ژنو به نمایش در آمده بود. جنبه‌های پاپ و عوامانه این سری از کارهای او کوششی است برای نمایش ظرفیت‌هایی که اوآنها را دربسترچیدمان - خط - نقاشی دنبال می‌کند.

مجموعه "تاکسی تهران" از 28 مهرماه تا 9 آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند به نشانی جدیدی گالری هما واقعا در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8 واحد یک مراجعه کنند.

او درباره نمایشگاهش می نویسد:"تاکسی تهران با آن تابلوی نارنجی روی سقف‌اش، جای بی اعتمادی ست. تنها حُسن تاکسی‌های تهران همین نارنجی بودن شان بود که حس تردید و بی اعتمادی را تشدید می کرد، چرا که اساسا تهران شهری نارنجـی ا ست. چیزهایی که من می سازم هم مُردد و نارنجـی است.

چند روز دیگر، درباره این چیزها گفتگو می‌کنیم و من همچنان درون آتلیه ی نارنجی‌ام در کَمَرد، چیزهایی درباره خودم خواهم ساخت برای گفتگوهای بعدی؛ چرا که به هنری باور دارم که اساسش بر ساختن استوار است و بعد اندیشیدن در باب ساختن، و این ساختن تنها پناه من، درون این تاکسی نارنجی است."

علیرضا آستانه متولد 1361 تهران است و از سال 1372 خوشنویسی را فرا گرفته است و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.

این نمایشگاه تا 9 آبان ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت 16 تا 20به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/31