مجید واحدی‌زاده در رابطه با تاسیس تئاتر شهر در استان اردبیل به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: محلی برای تاسیس تئاترشهر استان اردبیل اختصاص داده شده است و مراحل اولیه کار نیز انجام شده است، فاز اول این مجموعه در سال 92 و فاز دوم آن در سال 94 افتتاح می‌شود.

واحدی‌زاده با اشاره به این مطلب که این مجموعه مختص تئاتر و موسیقی است ادامه داد: استانداردها در تاسیس بر اساس دو هنر تئاتر و موسیقی است، معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی از این اقدام حمایت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان اردبیل دو سالن نمایش تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد گفت: با توجه به تعداد گروه‌های نمایشی این دو سالن برای فعالیت‌های هنری کافی نیست، و یکی از این سالن‌ها چند منظوره بوده و سایر مراسم و همایش‌های استان در آن برگزار می‌شود.

مدیر هنرهای نمایشی اداره کل ارشاد استان اردبیل با اشاره به اینکه نداشتن پلاتو و مکانی برای تمرین گروه‌های نمایشی مشکل مهم در استان است بیان کرد: اجرای تئاتر هر شب آرزوی گروه‌های شهرستانی است، که تاسیس سالن‌های مستقل برای تئاتر این آرزو را محقق می‌کند. اگر در شهرستان‌ها همانند تهران مکانی مختص اجرای تئاتر داشته باشیم گروه‌ها با عشق و علاقه آثار خود را تولید و تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند.

وی عنوان کرد: مهمترین تاثیری که تاسیس این سالن‌ها در شهرستان‌ها با خود به همراه دارد برنامه‌ریزی اجرای تئاتر در طول سال است و اگر نمایش با برنامه و مستمر اتفاق افتد این امر موجب آشتی تماشاگر با هنرهای نمایشی و وارد شدن آن در سبد فرهنگی خانواده‌ها می‌شود.

کارگردان و بازیگر تئاتر تصریح کرد: اگر سالن‌های نمایشی مختص اجرای تئاتر وجود نداشته باشد فعالیت گروه‌های شهرستانی محدود به جشنواره‌ها می‌شود.

مدیر هنرهای نمایشی اداره کل ارشاد استان اردبیل با بیان این مطلب که 22 گروه نمایشی در استان اردبیل پروانه موقت اجرا دریافت کرده‌اند گفت: حمایت از تمام این گروه‌ها جز یکی انجام شده است. دفتر استقرار گروه‌های نمایشی برای گروه‌های شهرستانی مقوله مبارکی بود و امید است با تغییر در مدیریت این دفتر و ابلاغ آیین نامه جدید که مرکز برای ساماندهی گروه‌ها لحاظ کرده است حمایت‌ها شکل عملی بهتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/54/53