به گزارش هنرآنلاین، وحید امیری وجود پاره ای از مشکلات در سیستم آپارات و عقد قرارداد با مؤسسات توزیع کننده فیلم‌های سینمایی را از دلایل عمده تعطیلی دو ماهه این سینما در شهر رودان عنوان کرد.

وی افزود: در پی رایزنی، مکاتبات و گفت وگو های متعدد با متولیان امر این مسائل رفع و زمینه لازم برای فعالیت مجدد این فضای فرهنگی در شهرستان رودان فراهم شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات و موانع فراروی سینما و با هدف بهینه سازی عرصه این فضای فرهنگی در رودان،نشست شورای سینمای شهرستان در نیمه اوّل آبان برگزار می‌شود.

امیری از نبود یک مکان مستقل و ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت انجام تبلیغات محیطی در قالب بنر، عکس، پوستر و غیره به عنوان یک معضل فراروی این نهاد در عرصه تبلیغات در شهرستان رودان نام برد و از تلاش و رایزنی‌های متعدد در جهت رفع این مشکل در شهرستان رودان خبر داد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر استقبال شهروندان رودانی از سینما اضافه کرد: استقبال شهروندان رودانی طی چند ماه گذشته از سینما خوب بوده،اما موفقیت و تحقق اهداف در این خصوص نیازمند حمایت و استقبال بیشتری از سوی شهروندان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان با بیان این که سینمای پنج بعدی رودان واقع در پارک دولت این شهر در نیمه اوّل سال 92 به بهره برداری می‌رسد از اعلام آمادگی و حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش خصوصی در راستای ساخت و ایجاد فضاهای جدید فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

امیری ضمن تأکید بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی نظیر سینما در رودان اعلام کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد تا در بخش واگذاری زمین، اعتبارات و اشتغال زایی از متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ساخت و ایجاد فضای فرهنگی جدید نظیر سینما حمایت نماید.

سینما فرهنگ رودان که توسط بخش خصوصی و تحت نظارت مستقیم فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان اداره می‌شود از خرداد ماه امسال چهار فیلم سینمایی "قلاده های طلا" را با بیشترین استقبال، "قبرستان غیرانتفاعی"، "فیتیله و ماه پیشونی" و "روزهای زندگی" را بر روی پرده برده و با فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" فعالیت دوباره خود را از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام/38