اردشیر شلیله در گفت وگو با خبرنگار هنر آنلاین در باره وضعیت کاریش در حوزه فیلم سازی گفت : شرایط فیلم سازی در این این چند ساله اخیر به لحاظ افت فروش در سینما واقعا دشوار شده است و بخش خصوصی فعالیتش را در تولید به حداقل رسیده است و در بخش دولتی هم فیلمسازی دارای ضوابط و خط کشی خاصی است و فقط خودی‌ها و عده ای خاص می‌توانند از منابع دولتی برای فیلمسازی استفاده کنند و فیلم سازانی از جنس من نمی‌توانند در بخش دولتی فیلم سازی کنند؛ بنابراین مدتی از فیلمسازی دور شده ام .

شلیله در باره پرداختن به عکاسی گفت : حرفه اصلی من فیلم سازی است و در سال‌های دور عکاس بودم و علاقه ای ندارم دوباره در این عرصه فعالیتی داشته باشم .

این کارگردان در باره ورود فیلمش پاپیتال در شبکه نمایش خانگی گفت : اعتقادی به ورود فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی ندارم . مهم ترین جایی که فیلم سینمایی باید اکران شود در سینماها است و فیلم ویدویی بیشتر مناسب پخش در شبکه نمایش خانگی هستند .

آخرین ساخته اردشیر شلیله فیلم" پاپیتال" است و فیلم یک تریلر اجتماعی در باره زندگی و فعالیت‌های یک زن وکیل است که درگیر پرونده یکی ازو کلایش می‌شود و برای او اتفاقاتی به وجود می‌آید . نگار فروزنده ، مسعود رایگان، علی رضا اوسیوند و اردلان شجاع کاوه بازیگران اصلی فیلم هستند .

اردشیر شلیله در دهه شصت و هفتاد یکی از پر کارترین عکاسان سینما بوده است و عکاسی فیلم‌هایی نظیر : " شوریده " ، "اثیری " ، " خواهران غریب " ، " غزل " ؛ " بازیگر " و " گل یخ " را انجام داده است .

پایان پیام/