به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش "هزار درنا" کاری از گروه تئاتر "کودکان دنیا" با سرپرستی رکسانا مهرافزون است که تمام دست اندرکاران این نمایش از کارگردان تا دراماتورژ کودک هستند، این نمایش جمعه 5 آبان همزمان با هفته فرهنگی ژاپن در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود و زمستان در تالار هنر اجرای عمومی خواهد داشت. این نمایش پیش از این در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا شد.

مهرافزون در رابطه با اجرای این نمایش گفت: نمایش "هزار درنا" بعد از یک سال تمرین با کودکان دوازده و سیزدهساله در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا شد همه عوامل نمایش کودک هستند کارگردان این نمایش امیر نقوی 12 ساله و نویسنده آن سارا رمضانی است که او نیز 13 سال دارد.

مهرافزون ادامه داد: داستان این نمایش برگرفته از داستان "ساداکو" دختر بچه 10 ساله ژاپنی است که یکی از قربانیان بمب باران اتمی هیروشیما بوده است. این متن نوشته "کاترین شولتز میلر" است که بر اساس ترجمه غزل یزدان پناه اجرا می‌شود این نمایش قصه‌ای ژاپنی است در رابطه با دختری که هزا درنای کاغذی می‌سازد تا آرزویش در رابطه با جنگ ژاپن برآورده شود. درنای کاغذی نوعی آموزش اریگامی است که هنر سنتی ژاپن بوده که با کاغذ شکل‌های مختلف را می‌سازنند.

وی با اشاره به اینکه 4 سال است این گروه روی بدن و حرکت کار می‌کنند عنوان کرد: مهترین ویژگی این نمایش مشارکت و همکاری بچه‌ها در کاری گروهی است، همه چیز در این نمایش از تمرین تا اجرای نمایش بر عهده بچه‌ها است.

سرپرست گروه نمایشی "کودکان دنیا" گفت: هم اکنون مشغول تمرین نمایش برای اجرای عمومی در تالار هنر هستیم همچنین روز جمه 5 آبان به دعوت سفارت ژاپن همزمان با هفته فرهنگی ژاپن این نمایش را در فرهنگسرای ارسباران اجرا کردیم.

انتهای پیام/54/53