فریده گلبو در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: با این که مدت هاست در انتظار دریافت مجوز برای دو رمان‌ام هستم و هنوز سرنوشت آنها مشخص نشده اما این موضوع، دلیلی براین نیست که بی کار بنشینم و نگارش رمان جدیدم را آغاز نکنم.

وی افزود: با وجود درد شدید کمر که گاهی نشستن طولانی مدت را برایم دشوار می کند اما من با نوشتن زنده هستم و بخش عمده وقت‌ام را صرف تحقیق و نگارش رمان می کنم و شاید در روز، نزدیک به هفت ساعت مشغول نوشتن باشم.

نویسنده رمان "دوغریب" به داستان جدید خود اشاره کرد و ادامه داد: باز هم شخصیت اصلی رمان جدیدم یک زن است که در جریان رمان، اتفاقات متعددی برای او رخ می دهد؛ هنوز برای این رمان نامی انتخاب نکرده ام.

گلبو که برای نگارش رمان هایش حتی از تکنیک قصه های کلاسیک بهره می گیرد، معتقد است: ما در سرزمین پر قصه ای زندگی می کنیم و می توانیم براساس همین قصه ها آثار مدن و امروزی خلق کنیم.

فریده گلبو که تاکنون چندین فیلم براساس داستان هایش ساخته شده است در باره همکاری با کارگردان ها گفت: در حال حاضر دو کتاب من مورد توجه قرار گرفته است و حتی با یک کارگردان معروف برای ساخت فیلم براساس یکی از کتاب هایم گفت وگو کرده‌ام و ساخت فیلم قطعی شده است اما مشکلات و موانعی وجود دارد که تا به امروز مانع این کار شده است.

فریده گلبو متولد۱۳۱۹داستان‌نویس وپژوهشگر ایرانی ا‌ست. او تاکنون 19 عنوان کتاب که شامل رمان وپژوهش و کتاب های درسی است به رشته تحریردرآورده است. ازرمان های اومی توان به "جاده کور"،"حکایت روزگار"،"دوغریب"،"بعد ازعشق"،"جادو"،"کنت سلما"،"میراث تاج‌ماه"،"توران وتندیس‌تن"،"آوای مقدس و دختر خیاط" و"کنت سلما" اشاره کرد.

گلبو سال‌ها ریاست شاخه پژوهش وزارت فرهنگ و هنر را برعهده داشت و در آن زمان آثار متعددی درباره قابلیت بناهای تاریخی و ادبی ایران به رشته تحریردرآورد که نخستین پژوهشگری است که قریب به 40 سال پیش درباره روستای ابیانه و ماسوله کتاب نوشت.