به گزارش هنرآنلاین، محمود فرهنگ، که داوری آثار جشنواره تئاتر استان کرمان را برعهده داشت گفت: در صورتی که جشنواره تئاتر استانی عاملی برای اجرای عمومی آثار هنرمندان شهرستانی در طول سال باشد به پربار شدن تئاتر استان‌ها کمک خواهد کرد. وی توضیح داد: در ایام بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان داوری 13 اثر نمایشی را برعهده داشتم که از این میان آثار زیادی به مسائل مربوط به استان کرمان، اختصاص داشت و با توجه به رویکردی که بیشتر نمایش‌های راه یافته به جشنواره استانی کرمان نسبت به تولید آثار بومی داشتند، موضوعات و مسائل این استان در قالب نمایش به تصویر کشیده شده بود.

داور جشنواره تئاتر استان کرمان اظهار کرد: آثار راه یافته از شهرستان‌های استان کرمان به این جشنواره کیفیت قابل توجهی داشتند و با وجود امکانات محدود در این استان، نمایش‌های خوبی به اجرا درآمد.

وی در ادامه گفت: از آنجا که آثار جوانان جشنواره تئاتر استان کرمان بسیار قابل تعمق و تاثیرگذار بود آینده خوبی را برای تئاتر استان کرمان پیش بینی می‌کنم.

فرهنگ تصریح کرد: سالن‌های مملو از تماشاگران و علاقه‌مندان به هنر نمایش یکی از نقاط قوت بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان محسوب می‌شود.

وی در ادامه در مورد دیگر بخش‌های جشنواره تئاتر استان کرمان بیان کرد: همچنین برپایی جلسات نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی طی دو نوبت از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره تئاتر استان کرمان بود.

فرهنگ افزود: برخی از آثار جشنواره تئاتر استانی پیش از این به اجرای عمومی رسیده‌اند و امکان اجرای عمومی برای برخی دیگر از گروه های نمایشی نیز با توجه به حضور افرادی که سالن اختصاصی در اختیار دارند فراهم می‌شود و این در پربار شدن تئاتر استان نقش بسزایی خواهد داشت.

داور جشنواره تئاتر استان کرمان در پایان بیان کرد: کمبود سالن‌های تمرین و دغدغه‌هایی که برای هنرمندان استان‌ها وجود دارد از جمله مسائلی است که در این جشنواره شاهد آن بودم.

گفتنی است، کریم اکبری مبارکه، علیرضا استادی و محمود فرهنگ داوری آثار جشنواره تئاتر استان کرمان را برعهده داشتند.

انتهای پیام/