آرپژ خیاط تیموریان؛ نوازنده بربت، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: در دورانی که ساز بربت را می‌آموختم همیشه با کمبود رپرتوار برای تمرین مواجه بودم و مجبور بودم از رپرتوار سازهایی چون تار و سنتور برای تمرین استفاده کنم. این موضوع همیشه من را رنج می‌داد و آرزو داشتم روزی بتوانم برای تکامل رپرتوار ساز بربت هم گام بردارم.

وی افزود: نگارش پانزده قطعه از صبا حدود یک سال (به طورنیمه وقت) زمان برده است و این کتاب برای هنرجویان دوره متوسطه به نگارش در آمده تا در ابتدای راه نوازندگی بتوانند با آثار قدما و پیشکسوتان موسیقی آشنا شوند.

او ادامه داد: در این راه از استاد ارجمندم حسین بهروزی نیا تقاضای کمک کردم تا ناظر بر روند نگارش این کتاب باشند و ایشان هم از هیچ کمکی دریغ نکردند و در سفرهایی که به ایران داشتند ساعت‌ها درباره ی چگونگی نگارش قطعات به بحث نشستیم.

این نوازنده ی بربت گفت: قطعات این کتاب در مایه دشتی، افشاری، بیات ترک، سه گاه به نگارش در آمده همچنین با چند ناشر وارد مذاکره شده ام و با نظارت استاد بهروزی نیا بزودی در دسترس علاقه مندان این ساز قرار خواهد گرفت.

آرپژ خیاط تیموریان در دوران فعالیت خود همکاری با ارکسترهایی چون ارکستر مضرابی ایران به سرپرستی استاد دهلوی، ارکستر ملل به رهبری پیمان سلطانی، ارکستر موسیقی نو به سرپرستی علیرضا مشایخی، ارکستر سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم و ... در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

پایان پیام/45