به گزارش هنرآنلاین، علیرضا سجادپور ،معاون سازمان سینمایی کشور در آیین اختتامیه نمایش فیلم‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در کرمان، با بیان این که استان کرمان میزبان خوبی برای جشنواره‌های فرهنگی و هنری است و این امر باید حفظ شود، گفت: این استان با برگزاری موفق جشنواره فیلم مقاومت و سایر جشنواره‌ها، شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

معاون سازمان سینمایی کشور توسعه سخت‌افزاری را یکی از برنامه‌های مورد توجه در سازمان سینمایی در استان کرمان دانست و افزود: در حوزه سینما ژانر کودک ،بسیار مهم است ، در کشور ما برخی از آثار سینمای کودک مربوط به آثاری است که درباره کودکان است و این آثار باید در بخش اجتماعی مورد توجه باشد و آثار بخش کودک تنها به ساخته‌های مربوط به کودکان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برگزاری با کیفیت این دوره از جشنواره پاسخ خوبی به تهدیدها و تحریم‌های دشمنان بود. برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با شور، نشاط و شادابی منحصر به فرد در شرایطی که دشمنان با اعمال تحریم‌ها، تهدیدها و حتی تهدید نظامی سعی در سوق دادن فضا به سوی بحران را دارند، پاسخ محکمی است تا بدانند که ملت ایران حتی ذره‌ای برای آن‌ها ارزش قائل نیست.

وی افزود: زبان کودک بسیار دشوار است، طی سه سال گذشته 50 فیلم در حوزه کودک ساخته شده و تلاش داریم تا در فصل‌های اکران سینمایی کشور یک یا دو فیلم کودک را داشته باشیم.

سجاد پور جشنواره کودک و نوجوان را از مهم‌ترین جشنواره‌های موضوعی کشور برشمرد و تصریح کرد: استقبال گروه‌های هنری و داوران از این دوره جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در اصفهان عالی بوده است.

وی گفت: هماهنگی‌های خوبی با آموزش و پرورش انجام شده تا دانش‌آموزان بتوانند تولیدات حوزه کودک و نوجوان را ببینند.

انتهای پیام/