به گزارش هنرآنلاین، سرپرست معاونت امورفرهنگی ارشاد، هدف از تشکیل این دبیرخانه را برنامه‌ریزی درست، حضور افراد کارآمد و متخصص، بهره‌برداری از فرصت‌ها، آنالیز کردن نمایشگاه‌های بین‌المللی از حیث جایگاه و اعتبار، تحلیل ظرفیت‌های موجود نمایشگاهی، نحوه‌ی بهره‌برداری ایران از این نمایشگاه‌ها، حضور یکپارچه و هدفمند، برقراری ارتباط و تعاملی دوسویه با ناشران بین‌المللی و خارجی و در نهایت داشتن دستاوردهایی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: قطعاً تشکیل دبیرخانه دائمی می‌تواند نسبت به حضوری یکپارچه و مقتدرانه در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور و ایجاد تعاملات کاری حوزه نشر مؤثر واقع شود.

اسماعیلی هدف از شرکت در نمایشگاه‌های خارج از مرز ایران را نشان دادن توان کشورمان در عرصه نشر دانست و گفت: ایران ظرفیت بالایی در حوزه نشر دارد و نمایشگاه‌های بین‌المللی محل عرضه اندیشه است و ما باید با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند نسبت به عرضه اندیشه ناب اسلامی به جهانیان اقدام کنیم.

وی جهان را تشنه معارف اسلامی دانست و خاطر نشان کرد بهترین فرصت برای نشان دادن دیدگاه‌های دین مبین اسلام حضور جدی در نمایشگاه‌های فرهنگی خارج از کشور است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی تقویت بخش خصوصی و بدنه نشر را برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب در خارج از مرزهای ایران را یکی از برنامه‌های معاونت متبوعش در حوزه بین‌الملل عنوان کرد و گفت: دبیرخانه دائمی با همین هدف و برنامه‌ریزی بلند مدت برای حضور مقتدرانه تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی در پایان گفت: جلسه ارزیابی وضعیت حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور مدیران معاونت و کارشناسان حوزه نشر به زودی برگزار خواهد شد.