به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره کتاب در آینه این است که مبحث کتاب و کتابخوانی از منظر هنر دیده شده و به نمایش درآید.

وی افزود: این جشنواره کتابخوانی را با سلایق هنرمندان پیوند می‌زند.

به گفته این مسئول، نخستین جشنواره سراسری کتاب در آینه در سه رشته عکاسی، خوشنویسی و گرافیک (پوستر) با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان در موضوع کتاب برگزار می‌شود.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: کمک به شکوفایی استعدادها و توانایی‌های هنری استان و ایجاد روحیه نشاط در مخاطبان کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: شرکت برای عموم هنرمندان حرفه‌ای و آماتور سراسر ایران در این جشنواره آزاد است و تمام آثار باید تا بیستم آبان‌ماه امسال به دبیرخانه جشنواره رسیده باشد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: در هر رشته سه اثر برگزیده و پنج اثر شایسته انتخاب شده و تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال برای اثر برگزیده اول، دیپلم افتخار و مبالغ 7 میلیون ریال و 4 میلیون ریال برای آثار برگزیده دوم و سوم و دیپلم افتخار و یک‌ میلیون ریال به پنج اثر شایسته تقدیر اهدا می‌شود.

موضوعات این جشنواره به گفته مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس، شامل "کتاب هدیه ارزشمند"، "مادر، کودک و کتاب"، "کتاب و خانواده"، "مسجد و کتابخانه" و "کتاب، کار و سرمایه" است.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://www.farspl.ir مراجعه کنند.

به گزارش فارس، آثار ارسالی هنرمندان به جشنواره "کتاب در آینه" در فضای کتابخانه‌های عمومی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/