لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با هنر آنلاین در باره ترسیم شخصیت زن در سینما عنوان کرد : در سالهای اول شکل گیری سینمای نوین ایران بعد از پیروزی انقلاب تعداد بازیگران زن به زحمت به تعداد انگشتان دو دست می رسید و یکی دو بازیگر ستاره هم در میان این بازیگران دیده می شد و حالا این بازیگران جزو پیش کسوتان بازیگری در سینما هستند .

این بازیگر با تاکید بر حضور پر رنگ بازیگران زن در سال های بعد در سینمای ایران تصریح کرد : مهم ترین مشکل در بحث حضور زن در سینمای ایران کمبود فیلمهایی است که شخصیت اصلی آن زن باشد . عادت کرده ایم که همیشه قهرمان های فیلم های ایرانی مرد باشد . حضور زن در سینمای ایران در نقش های محوری خیلی محد ود و انگشت شمار بوده است .

بلوکات در مورد علت این حضور کم رنگ در سینما گفت : بخشی از این حضور کم رنگ به دلیل محدویت های موجود در سینمای ایران است و چارچوب هایی وجود دارد که نمی گذارند حضور زن بیش از این پررنگ باشد . کارگردانی که بخواهد به مسائل اساسی و مهم زنان بپردازد با مشکلاتی روبه رو می شود .

این بازیگر با انتقاد به حضور کم رنگ زنان در فیلم های جنگی تاکید کرد : سینمای جنگی ما مردانه است . در حالی که زنان نقش مهمی در زمان جنگ داشتند و این امکان وجود دارد زنی هم در فیلم های جنگی اسلحه دست بگیرد و با دشمن بجنگد و این حضور برای مخاطب هم جذابیت بیشتری دارد .

بلوکات با اشاره به حضورش در سینما افزود : معتقدم در فیلمهایی که بازی کرده ام در مورد شخصیت زنان پردازش درست و کاملی صورت نگرفته است و جای کار زیادی داریم تا تصویر واقعی و شایسته ای از زن بر روی پرده نقره ای ببینیم و امیدوارم فیلم سازانی از جنس رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی بیشتر فیلم سازی کنند . زیرا این نوع کارگردانها تصویر درستی از زن در فیلم هایشان ارائه می کنند و حقوق زنان را در فیلم هایشان مورد توجه قرار می دهند .