مجید سرسنگی؛ مدیر عامل خانه هنرمندان در گفت وگو با هنر آنلاین در باره برنامه های خانه هنرمندان در خصوص فعالیت سینمایی اش گفت: در نیمه دوم سال 1391برنامه های خاص و متنوعی برای سینما تدارک دیده ایم و قرار است به زودی سینما تک خانه هنرمندان راه اندازی شود و مشغول برنامه ریزی، انتخاب آثار و شیوه پخش هستیم تا سینما تک خانه هنرمندان تبدیل به یک پاتوق فرهنگی برای هنرمندان وسینماگران شود، راه اندازی سینما تک و حضور هنرمندان و تعامل سازنده شان در نهایت به نفع سینمای ایران خواهد بود.

این مدیر فرهنگی درباره سایر برنامه های هنری خانه هنرمندان تاکید کرد: به صورت ماهیانه برنامه ای با عنوان "سرو هنر" در خانه هنرمندان برگزار می شود که در این برنامه از هنرمندی برجسته و باسابقه در تمام عرصه های هنری تجلیل می شود و ویژه نامه ای هم برای این برنامه منتشر می شود.

سرسنگی با تاکید بر پیگیری راه انداری صندوق اعتباری و رفاهی هنرمندان عنوان کرد: برای این کار برنامه ریزی مدونی انجام شده و بحث تعاونی مسکن هنرمندان هم مورد پیگیری قرار می گیرد.

او در بخش دیگر سخنانش ضمن انتقاد به تحریم اسکار از سوی مدیریت و سینمای ایران عنوان کرد: بهتر بود به جای این اقدام به فکر تولید فیلمهایی می افتادیم که مقام رفیع حضرت رسول اکرم(ص) را نشان می داد. با تحریم نمی شود اقدام موثری انجام داد. در حال حاضر هم به جز پروژه "حضرت محمد"(ص) که توسط مجید مجیدی با بودجه آنچنانی وکلانی تولید می شود. حرکت فرهنگی در کشور صورت نگرفته است. این مسئله جای نقد و بررسی دارد.

این مدیر فرهنگی در باره وضعیت خانه سینما عنوان کرد: فعالیت خانه سینما به حالت تعلیق درآمده است اما اعضا خانه سینما که مورد تهاجم قرار گرفتند، مشغول کار در سینما و تلویزیون هستند و به آنها اعتماد می شود.

او در ادامه افزود: متاسفانه موضوع خانه سینما ابعاد سیاسی پیدا کرد و نباید این اتفاقات رخ می داد، باید در این زمینه بازنگری مجددی انجام شود اما دوستان در بحث خانه سینما سعه صدر نشان ندادند و فکرمی کنم موضوع خانه سینما به راحتی قابل حل بود. کما اینکه دوستان خانه سینما می روند با رئیس جمهور مصاحبه می کنند و عنوان می کنند مشکل خانه سینما حل شده است اما وزارت ارشاد این مسئله را تکذیب می کند. این دوگانگی ها به نفع سینما نیست.