به گزارش هنرآنلاین بهجت عباسی در این باره اظهار کرد: در شش ماه نخست سال 2 هزار و 710 هنرمند به ادارات فنی و حرفه‌ای برای بررسی مهارت معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان همدان یک‌هزار و 829 هنرمند کارت مهارت دریافت کرده‌اند و یک‌هزار و 478 نفر از هنرمندان بیمه شده‌اند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 829 هنرمند در استان همدان دارای کارت مهارت فنی هستند، ادامه داد: 620 هنرمند در شهرستان همدان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که 60 نفر بیمه روستایی و 300 نفر بیمه زنان هستند.

وی تعداد بیمه‌شدگان شهرستان ملایر را 270 صنعتگر اعلام کرد و گفت: 415 هنرمند در تویسرکان و 123 صنعتگر در تویسرکان با معرفی به سازمان تأمین اجتماعی بیمه شده‌اند.

عباسی اظهار کرد: در حال حاضر 360 صنعتگر در سطح استان همدان از مزایای بیمه روستایی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 448 هنرمند از بانوان بیمه شده‌اند، افزود: هنرمندان بیمه‌ شده در رشته‌های سراجی، نقاشی روی سفال، سفال نقش‌ برجسته، سرمه‌دوزی، قلاب‌‌بافی، کنده‌‌کاری روی سفال، منبت چوب، گلیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی، خراطی و گیوه‌بافی فعالیت می‌کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در شهرستان همدان یک‌هزار و 500 هنرمند برای دریافت کارت مهارت به ادارات فنی و حرفه‌ای معرفی شده اند که یک‌هزار نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهاوند 110 هنرمند رشته گلیم‌بافی، در اسدآباد 17 هنرمند در رشته ساخت ساز سنتی و در رزن در رشته خراطی 17 نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

انتهای پیام/46