به گزارش هنرآنلاین، جواد قناعت صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: با استفاده از توانمندی و ظرفیت هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی می‌توان مد ایرانی را جایگزین مد غربی کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیربنای تمام فعالیت‌های ما باید بر مبنای دین و ارزش‌های اسلامی باشد تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس هدف اصلی ارائه مد و الگوی مناسب است که براساس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت طراحی شده و مهم‌تر از آن نشان دادن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

استاندار گلستان ادامه داد: نظام اسلامی یک فرهنگ غنی است که تولیدکنندگان با تکیه بر آن می‌توانند طراح، ایده‌پرداز، مخترع و ارائه‌دهنده یک تولید جدید آمیخته با شاخصه‌های دینی و ملی باشند به شرط اینکه بخواهند و بدانند که ما می‌توانیم؛ همچنان که در سایر عرصه‌ها و در هر جایی که جوان و متخصص ایرانی وارد شده است توانسته قابلیت‌ها و استعدادهای خود را به عرصه نمایش و ظهور برساند.

قناعت با اشاره به اینکه ارائه مد فقط متعلق به فرهنگ غرب نیست، افزود: باید باور کنیم که می‌توانیم تولیدکننده مد جدید باشیم و با بهره‌گیری از فکر و نبوغ متخصصان و تولیدکنندگان، مد و لباس اسلامی را در بین جوانان و جامعه تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه الگوی مد و لباس که با دستان توانمند هنرمندان ایرانی رقم بخورد یقیناً موج مثبت را گسترش خواهد داد، یادآور شد: اگر کاری شایسته ارائه دهیم و این باور را در خود تقویت کنیم که می‌توان مد جدید و به روز را با شاخصه‌های اسلامی و دینی تولید کرد و هنر استفاده از جذابیت را در تولید آمیخته کنیم یقیناً جوانان مجذوب خواهند شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در گام اول می‌توان متناسب با پوشش‌های مدارس ابتدایی و راهنمایی و آداب و رسوم آن شهرستان لباس‌هایی را طراحی کرد، اظهار کرد: باید به این سمت برویم که حتی می‌شود برای دانشجویان نیز فرم‌هایی متناسب با جایگاه علمی آنان طراحی کرد.

قناعت حمایت و پشتیبانی خود را برای برگزاری جشنواره مد و لباس اعلام کرد و افزود: متولیان فرهنگی، اصناف، تولیدکنندگان و متخصصان باید تلاش کنند تا این نمایشگاه بانشاط برگزار شود و بتوانیم ذائقه‌ها را به سمت اسلامی ایرانی شدن سوق دهیم.

جشنواره مد و لباس قرار است به زودی به مدت یک هفته با مدیریت امور زنان و خانواده استانداری گلستان و با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شود.

انتهای پیام/46