به گزارش هنرآنلاین، نمایش‌های "روز سرخ" به نویسندگی فریدون ولایی و کارگردانی مهدی شجاعی کاری از گروه تئاتر آفاق و "وطیقای ارسطو به روایت من و ندا" به نویسندگی افشین القاسی و کارگردانی ساسان شکوریان کاری از گروه تئاتر ناب از این شهرستان موفق به راهیابی به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان شدند.

داستان "روز سرخ" در مورد سوءظن‌های جاری در زندگی یک نویسنده با همسرش است؛ همسر وی با خواندن یک داستان گمان می‌کند که شوهرش قصد قتل او را دارد و این سرآغاز سوءظن‌های پی در پی این زندگی زناشویی است.

در این نمایش مرضیه شجاعی، مالک قره‌غانی، شیدا آقامیری و یاسین پارسامنش به ‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و یاسین پارسامنش دستیار کارگردان، غلامرضا رسولی منشی صحنه، ایمان رضا‌الله مدیر صحنه، محمد پاک طراح پوستر و بروشور، محسن مدحتی و سجاد خسروشاهی مدیر تدارکات، لیلا جعفری‌زاده طراح نور، سینا حقیقی‌نژاد افکت و فرزانه سازگاری سرپرست گروه هستند.

همچنین داستان "بوطیقای ارسطو به روایت من و ندا" در مورد دو دوست قدیمی است که در زمان جنگ یکی از آنها به دیگری قولی می‌دهد و حال پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته است به قول خود عمل کند؛ در این میان مشکلات فراوانی برای او پیش آمده تا اینکه با دیدن یک کتاب، سرنخی از خانواده دوست شهید خود پیدا می‌کند.

در این تئاتر گروه ناب بهبهان، سیداسماعیل سخایی، اورانوس شرافت و ندا فرودی به ‌عنوان بازیگر ایفای نقش کرده و هادی شجاعی وظیفه بازیگردانی، محمد پاک انتخاب موسیقی و طراحی پوستر و بروشور، عارف تجلی میکس و تدوین موسیقی، سعید جماشیانی نورپردازی، لاله جعفری منشی صحنه، محسن شریعتی و محسن محمدپور تدارکات و نورالله معمارزاده تصویربرداری را بر عهده دارند.

این نمایش‌ها با حمایت دفتر انجمن هنرهای نمایشی بهبهان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از تاریخ 29 شهریور تا سوم مهرماه در تالار آفاق و پلاتو ارشاد بهبهان به روی صحنه رفته بودند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از تاریخ 21 تا 24 مهرماه با حضور 12 گروه نمایشی از شهرهای استان خوزستان در بندر ماهشهر در حال برگزاری است.

سیدلطف‌الله سپهر، دبیر جشنواره، محمدرفیع الهی دبیر اجرایی جشنواره و افشین القاسی مدیر اجرایی جشنواره بیست و چهارم تئاتر استان خوزستان هستند.

انتهای پیام/