علی یدالهی در رابطه با اجرای نمایش "کلاغ بلا، توپ طلا" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این نمایش ویژه مخاطب کودک و نوجوان اجرا می‌شود و داستان آن در رابطه با کلاغی است که عاشق اشیاء براق است و دزدی می‌کند تا اینکه لک لک نشانه توپ بزرگ طلایی را به او می‌دهد تا آن را پیدا کند و او به سفر می‌رود ....

یدالهی در رابطه با ویژگی‌های نمایش گفت: این نمایش تلفیقی از بازی زنده، ماسک و عروسک بوده و در آن 3 بازیگر 17 نقش را بازی می‌کنند. از شیوه‌های نمایش سنتی نیز در اجرای این نمایش بهره بردیم.

وی بیان کرد: در این نمایش از عروسک‌های دستکشی استفاده کردیم اما عروسک گردان به دلیل ارتباط مستقیمی که در این نمایش با عروسک دارد و همبازی او محسوب می‌شود مشخص است.

کارگردان نمایش "کلاغ بلا، توپ طلا" در رابطه با استفاده از قابلیت‌های نمایش سنتی در این نمایش گفت: شیوه سنتی که استفاده کردیم ایجاد فضاهای مختلف و القای آن به تماشاگر است، در نمایش‌های سنتی تماشاگر هر لحظه غرق در اثر نمی‌شود بلکه در قصه فرو می‌رود و همواره با وجود عناصر مختلف به او یادآوری می‌شود که در حال تماشای نمایش است.ویژگی دیگر این نمایش‌ها اصالت وجود اشیا و کاراکترها بوده به گونه‌ای که از یک شی استفاده‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از شیوه بازی در بازی در این نمایش بیان کرد: تمام اتفاقات نمایش در جلوی چشم تماشاگر اتفاق می‌افتد.

یدالهی تصریح کرد: مفاهیم مذهبی را از دوران کودکی و با زبان خود کودک باید به او آموزش داد وقتی با زبان بازی، رنگ، فضای شاد و عناصری که او دوست دارد مفاهیم را برایش بازگو می‌کنیم زودتر یاد می‌گیرد. هفته گذشته اقلیت‌های زردتشتی از نمایش دیدن کردند و آنطور که بازگو می‌کردند برایشان بسیار لذت بخش بود.

وی بیان کرد: بزرگترین خصلت هنر ریسک است و با این ویژگی هنر من در مسائل مذهبی این ریسک را انجام دادم و اثری مذهبی برای کودک و نوجوان اجرا کردم و خوشبختانه در این دو هفته نمایش بازتاب خوبی داشته و با استقبال مواجه شده است.

نمایش "کلاغ بلا، توپ طلا" به کارگردانی علی یدالهی برگزیده دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان هر روز ساعت 18 سالن گلستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/54/53