به گزارش هنرآنلاین، کمال شفیعی درباره این سه مجموعه اظهار داشت: همانطور که مولانا می‌گوید: چونکه با کودک سروکارت فتاد...پس زبان کودکی باید گشاد؛ دراین سه مجموعه شعری تلاش کرده‌ام با در نظر گرفتن دنیای و زبان کودکانه اقدام به سرایش این سه مجموعه کنم.

شفیعی در ادامه گفت: درشعر کودک پیام‌ها باید به صورت ظریف و غیر مستقیم به کودکان ارائه شود، از این رو تلاش من برای سرایش این سه مجموعه براین استوار بوده است که پیام‌ها در شعرهایم غیر مستتقیم و در عین حال با زبانی ساده و آهنگین برای کودکان سروده شود.

این شاعر کودک همچنین به معضلات در حوزه شعر کودک اشاره کرده، گفت: بسیاری از شاعران و نویسندگان ادبیات کودک متاسفانه با روانشناسی کودکان آشنایی ندارند، از این رو امکان دارد افرادی که به دنیای کودک آشنایی ندارند دست به خلق آثاری زنند که آسیب های روانی زیادی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

شفیعی همچنین تقویت خلاقیت کودکانه را یکی از موفقیت‌های داستان نویسان و شاعران حوزه کودک دانسته دراین باره خاطرنشان کرد: از آن جایی که امروزه کودکان با بازی های رایانه‌ای زیادی سروکار دارند این بازی ها که به نوعی تحمیل بزرگسالانه به کودکان ازدید من تعبیرمی‌شود فاقد خلاق شدن قوه تخیل کودک است؛ از این درآثارم برای کودکان تلاش کرده‌ام تا تخیل و خلاقیت کودکان را پرورش دهم.

همچنین مجموعه شعری "مورچه‌های پاپتی" کمال شفیعی آماده چاپ در انتشارات سوره مهر است.