جهانگیر مجیدی، دبیر انجمن صنایع چرم ایران درباره علت موفقیت پوشاک چرم به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: کمبود مقدمات موجود یکی از عمده دلایلی است که هنوز سایر بخش های پوشاک نتوانسته اند به موفقیت های عرصه چرم دست یابند.

وی در ادامه افزود: هنر و طراحی یک زمینه سازی درست را می طلبد به همین خاطر باید مواردی نظیر تربیت نیروی انسانی را در کنار فعالیت های اقتصادی برای موفقیت در صنعت پوشاک مد نظر قرار داد.

دبیر انجمن صنایع چرم ایران تاکید کرد: به دلیل پیشینه قوی صنعت چرم، برند سازی در آن از مدتها قبل شکل گرفت که به واسطه این برندها توانستیم روندهای اطلاعاتی و علمی موجود در این عرصه را حفظ کنیم و در راستای آن تربیت نیروی انسانی را اجرا کنیم.

مجیدی درباره الگو سازی در حوزه مد ولباس اظهار کرد: بحث الگو سازی در کنار برندسازی بسیار مهم است چرا که برندهای مهم برای موفقیت و جلب توجه مشتری و بازار نیازمند تهیه تکنولوژی و علم مورد نیاز هستند که بدون تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص امکان بهره برداری از آن وجود ندارد.

وی درباره علت بالا بودن کیفیت طراحی و جنس پوشاک چرم گفت: هزینه خرید یک لباس چرم چندین برابر همان مدل پارچه ای است لذا خریدار به واسطه پرداخت مبلغ کلان انتظار کیفیت هم سطح با این مساله را دارد به همین خاطر فروشنده و تولیدکننده عرصه چرم مساله را جدی گرفتند و سعی شد که خلاقیت در طراحی با کیفیت همگام شود به نحوی که حتی در تقاضای مواد اولیه نیز بر اساس نیاز مشتریان تغییراتی صورت گرفت و تولیدکنندگان چرم نیز به صورت اختصاصی روی این مقوله متمرکز شده اند.

دبیر انجمن صنایع چرم ایران تصریح کرد: باید به طراحی لباس به عنوان یک تخصص نگاه کرد، در واقع یک طراح لباس باید بتواند در بخش های مختلف زنجیره تولید پوشاک به نظارت و ارزیابی بپردازد اما این بدان معنا نیست که یک طراح ماهر باید خیاط متخصصی نیز باشد.

مجیدی اعلام کرد: یک طراح باید بتواند طی تعاملات مناسب با الگوساز و دوزنده به توافقات لازم برسد به نحوی که این گروه با یکدیگر تطبیق یابند چه بسا که در مواردی طرح ارائه شده از سوی طراح لباس قابلیت اجرا را نداشته باشد لذا در تعامل با گروه اجرایی می توان به اعمال تغییرات در این زمینه پرداخت.

وی افزود: همانطور که به یک طراح خودرو با دید تخصصی نگاه می شود باید این نگاه را در بخش صنعت پوشاک نیز داشته باشیم به نحوی که در جلسات مشترک تیم طراحی می توان انتظار آموزش طراح و یا ایجاد تغییرات خاص تا حضور طرح نهایی را داشت.

دبیر انجمن چرم ایران ادامه داد: کار چرم از مرحله تولید تا ارائه پوشاک کار بسیار سختی است به همین خاطر اصل آموزش و توجیه افراد فعال در این حوزه بسیار مهم محسوب می شود ضمن اینکه صنعت پوشاک بسیار گسترده است و به همین خاطر آموزش و جواب گرفتن از این بخش ها مستلزم صرف زمان بلندتری است.

مجیدی درباره تاثیر واردات محصولات چینی در بازار داخلی گفت: در دوره ای کفش های ارزان قیمت چینی به بازار تزریق شد که قطعا مقصرین این قضیه بازرگانان بی تعهدی هستند که ضرر بزرگی را به اقتصاد و فعالان این عرصه وارد کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این واردات نتوانست خدشه ای به صنعت چرم در کشور وارد آورد چرا که کیفیت کارهای وارداتی بسیار کمتر از آن بود که بتواند مردم هوشمند را راضی نگاه دارد لذا به دلیل اثبات عدم کیفیت چرخه به حالت نخست بازگشت.

دبیر انجمن چرم ایران تاکید کرد: زمانی که تولیدکننده و فروشنده صنعت چرم بتواند مخاطب خود و خواسته های وی را به درستی بشناسد احتمال از دست رفتن بازار بسیار کمتر و سخت تر خواهد بود لذا نیازسنجی بخش بسیار مهمی در این مقوله است.

انتهای پیام/61