به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،مشاور مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین اظهار کرد: هنرمندان واقعی کسانی هستند که در کشور مانده‌اند و مشغول فعالیت هستند.همچنین هیچوقت هنرمند واقعی وطنش را ترک نمی‌کند؛این در حالی است که متاسفانه برخی از موزیسین‌های ما تنها برای کسب درآمدهای بیشتر به کشورهای خارجی رفته و کنسرت برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد سواد لازم در موسیقی را ندارند و تنها با تکیه بر شهرت کاذبی که دارند راهی کشورهای دیگر شده و کنسرت‌هایی با بلیت‌هایی بسیار گران برگزار می‌کنند. حاصل برگزاری چنین کنسرت‌هایی تنها پول زیادی است که به جیب این افراد می‌رود.

این مدرس تئوری موسیقی با اشاره به ضرورت ریزبینی نگاه مردم در عرصه موسیقی گفت: مردم نباید به هر موسیقی گوش کنند و برای هر موسیقی دست بزنند. موسیقی در هر ژانری که باشد باید کیفیت لازم را داشته و در احساس درونی انسان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: موسیقی باید بر درون آدمی‌ اثر بگذارد و انسان را به سوی خدا رهنمود کند. به فرض مثال در هفته گذشته برای دیدن کنسرتی در سالن رودکی بودم، پس از پایان کنسرت به روی صحنه رفتم و به حاضران اعتراض کردم که چرا برای چنین چیزی که می‌شنوید، دست می‌زنید.

پورتراب تاکید کرد: مردم باید گوش‌های خود را در موسیقی تربیت کنند و به جایی برسند که تفاوت موسیقی ضعیف و با کیفیت را از هم تشخیص دهند. اگر مردم ما چنین پیشرفتی داشته باشند می‌توان به پیشرفت‌های بیشتر موسیقی نیز امیدوار بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت ارکستر سمفونیک تهران پرداخت و اظهار کرد: ارکستر سمفونیک تهران نوازندگان جوان بسیاری دارد که از راه موسیقی زندگی خود را تامین می‌کنند اما هم اکنون مدتی است که در دریافت حقوقشان دچار مشکل شده‌اند و همچنین عده‌ای از اعضای این ارکستر که از تحصیل کرده‌های موسیقی ایرانی هستند کار موسیقی را رها کرده اند.

پورتراب در پایان گفت: مسئولان باید به وضعیت ارکستری که 7 دهه در عرصه موسیقی فعالیت کرده بیشتر توجه کنند و برای پرداخت حقوق نوازندگان این ارکستر اقدامات لازم را صورت دهند تا هر چه زودتر شاهد اجراهای قدرتمند این ارکستر بر روی صحنه باشیم.

انتهای پیام / 42