سید مرتضی اسمائیلی طبا درباره ویژگی‌های این سالن به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سالن غدیر یک سالن آمفی تئاتر است که تا دو سال گذشته هم برای اهالی تئاتر کاربری داشت. اما درحال حاضر مشکلاتی مثل سن، نور و صوت باعث شده این سالن خاک بخورد.

وی افزود: اخیرا طرحی با عنوان تئاتر شهر در معاونت هنری ارشاد درحال پیگیری است. طرحی مبنی براینکه هر استان کشور باید برای خود یک سالن به عنوان سالن اصلی نمایش داشته باشد که همان تئاتر شهر نام می‌گیرد. بعد از سفر دکتر شاه‌آبادی به استان قم این سالن در طرح تئاتر شهر قرار گرفت و دستور تجهیز آن صادر شد. سالن غدیر از نظر استراتژی در بهترین نقطه شهر قرار دارد به همین دلیل برای اجرای طرح مذکور مناسب دیده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مبلغ یک میلیارد ریال بودجه‌ای است که معاونت هنری ارشاد برای این طرح در نظر گرفته. ما قصد داریم همین مبلغ را از استانداری قم هم دریافت کنیم و هرچه سریع‌تر برای بازسازی فضا اقدام کنیم.

اسماعیلی طبا در پایان گفت: در حال حاضر در استان قم هیچ سالن استانداردی حتی برای تمرین هم وجود ندارد و زیر ساخت‌های نمایشی این استان به شدت ضعیف است با این وجود این اقدامات می‌تواند هنرمندان قمی را به آینده هنر تئاتر در این شهر امیدوار کند.

به گزارش هنرآنلاین، بر اساس تصمیم معاونت هنری ارشاد 31 سالن تئاتر شهر در مراکز استان ها از بین سالن های موجود ، تجهیز و به یک مرکز تخصصی تئاتر تبدیل می شود.

این تصمیم در راستای حمایت از رشد تئاتر در استان های کشور و تمرکز زدایی در این رابطه اتخاذ شده است و هر میزان اعتبار که برای تجهیز سالن ها نیاز باشد،توسط معاونت هنری ارشاد تأمین می شود.

لازم به ذکر است، خبر تاسیس تئاتر شهر در مراکز استان‌ها، واکنش مثبت هنرمندان تئاتر شهرستانی را هم در پی داشته است.

انتهای پیام/