به گزارش هنرآنلاین، ولی‎الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی درباره اجرای نمایش "هنر کمدی" نوشته ادواردو فلیپو در سالن شماره یک ایرانشهر گفت: من پیش از انقلاب اسلامی دوست داشتم این متن را اجرا کنم. چند جلسه تمرین هم داشتیم اما به دلایلی ادامه کار میسر نشد. آن زمان مرحوم مهدی فتحی، یدالله شیراندامی و ... در این نمایش بازی می‌کردند.

وی درباره ویژگی‌های نمایش‌نامه هنر کمدی گفت: این اثر، گرم، پربار، جذاب و با فراز و فرود است. متنی پر از محتوا است که حواس خواننده و بیننده را به خود جلب می‌کند. من نیز دوست دارم تماشاگر با محتوای اثر درگیر باشد و حداقل چند روزی به آن فکر کند. از نمایش‌های سطحی که مخاطب بعد از اجرا و شاید در راه منزل آن را از یاد ببرد، خوشم نمی‌آید.

کارگردان نمایش "مکافات" ادامه داد: تئاتر آئینه زندگی است و ما در تئاتر نمایش نمی‌دهیم بلکه زندگی می‌کنیم. تئاتر تصویری جسورانه و واضح از واقعیت را نشان می‌دهد که این بازنمایی می‌تواند مخاطب را به اوج و تعالی برساند و یا ذهنیت او را نابود کند.

شیراندامی درباره شیوه اجرایی نمایش "هنر کمدی" توضیح داد: من دانش‎آموخته مکتب استانیسلاوسکی هستم و همین شیوه را هم در کارهایم پیاده می‌کنم. این مکتب از احساسات و زندگی بهره‌ می‌گیرد اما این کار بر پایه قوانین است و احساسات در آن رها نمی‌شود. من هم نخواستم بازیگرانم که همگی از جوانان مستعد عرصه تئاتر هستند، یک‌باره متن را حفظ کنند و به طور کلیشه‌ای احساسات خود را در صحنه بروز دهند.

این بازیگر پیشکسوت درباره بازگشت به تئاتر پس از 37 سال گفت: از تلویزیون و سینما خسته شدم اما تئاتر روحم را صیقل و شست‌وشو می‌دهد. از ابتدا هم با تئاتر وارد عرصه هنر شدم بنابراین به عشق اولم بازگشتم.

شیراندامی درباره شب آئین افتتاح نمایش "هنر کمدی" در مجموعه ایرانشهر گفت: شبی به یادماندنی بود. از همدوره‌ای‌هایم مانند پرویز بهرام و بیژن محتشم که 60 سال پیش با ایشان کار کردم تا شاگردانم در مجتمع فرهنگ و هنر اسلامی که خود در حال حاضر کارگردان هستند مانند حسین فرخی و دیگر هنرمندان دور هم جمع شدیم و شب خوبی داشتیم.