به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره در راستای ارتقاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی و مستمر در سطح استان، به ویژه شهرستان های استان تهران برگزار شد.

سید احسان قاضی زاده هاشمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: تئاتر، این رسانه فرهنگی و هنری، قادر است تا دلشوره‌های فلسفی و اجتماعی، دغدغه‌ تنهایی، گم گشتگی‌های آدمی و نیز امیدها و آرمان‌های او را در پرتو شور و خلاقیت خود به منصه ظهور برساند.

وی هنر تئاتر را برآیند زیبایی و سرشت ترکیبی سایر هنرها دانست و یادآور شد: هنر تئاتر در بستر فطری خود خویشاوندی خاصی با سایر هنرها دارد و به موهبت حضور انسان هنرمند نیز مزین است که خود از ویژگی‌های منحصر به فرد این رشته هنری محسوب می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: 98 اثر در بخش مقدماتی جشنواره حضور داشتند و 14 اثر نیز به بخش نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از رشد کیفی مناسبی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: تئاتر استان زمانی از قوام بیشتری برخوردار می شود که رویش های جدیدی در آن ایجاد شود. بنابراین گروه های تئاتر باید از آموزش های بیشتری برخوردار شده و از گروه های تجربی و نیمه حرفه ای به گروه های حرفه ای تبدیل شوند.

در ادامه مراسم هیئت داوران اسامی برگزیدگان این جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد:

با تقدیر از بروشور نمایش "گرمابه ابدی"، نیما امام وردی برای بروشور نمایش "کابوس های آبی" با عنوان رتبه برگزیده انتخاب شد.

در بخش گریم، با تقدیر از ناهید افضلی برای نمایش "ننه دلاور"، مهسا محمودزاده برای نمایش "دژاوو" حائز رتبه برگزیده شد.

در بخش موسیقی نیز، هیئت داوران با تقدیر از گروه موسیقی نمایش "گرمابه ابدی"، آرش عزیزی را برای موسیقی نمایش "ننه دلاور" به عنوان رتبه برگزیده انتخاب کرد.

در بخش طراحی صحنه و لباس، با تقدیر از الهام خضری پور برای نمایش "خواهران پاپن"، سامان خلیلیان برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت"، پریسا محسنی برای نمایش "گرمابه ابدی" و سعید بصیری برای نمایش "کابوس های آبی" به ترتیب رتبه های اول تا سوم بخش طراحی صحنه و لباس هفدهمین جشنواره تئاتر استان تهران را به خود اختصاص دادند.

در بخش بازیگری زن، یلدا عباسی برای نمایش "ننه دلاور" با عنوان رتبه اول، هاتینا بخشی برای نمایش "ننه دلاور" و هما پریسان برای نمایش "اعترافاتی درباره زنان" به طور مشترک رتبه دوم مشترک و مریم مارمیر برای نمایش "ننه دلاور" و سارا قلی زاده برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" به طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد، رتبه نخست هفدهمین جشنواره تئاتر استان تهران به مرتضی شاه کرم برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" تعلق گرفت و احمد صمیمی برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" و سهیل ساعی برای نمایش "ننه دلاور" به طور مشترک رتبه دوم و علیرضا چاووشی برای نمایش "ننه دلاور" و امیر رونقی برای نمایش "آتش خود برافروخته وهب" رتبه سوم را به طور مشترک به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران در بخش نمایشنامه نویسی مرتضی شاه کرم را برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت"، مرتضی تقی زاده را برای نمایش "گرمابه ابدی" و امین آبان را برای نمایش "دژاوو" به عنوان رتبه های اول تا سوم و در بخش کارگردانی نیز سامان خلیلیان را برای نمایش "تو هرگز نخواهی گشت"، افشین زمانی را برای نمایش "ننه دلاور" و مرتضی تقی زاده را برای نمایش "گرمابه ابدی" به عنوان رتبه اول تا سوم برگزید.

هیئت داوران دو نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" و "ننه دلاور" را برای حضور در جشنواره منطقه ای معرفی و از آن ها تقدیر ویژه کرد.

هفدهمین جشنواره تئاتر استان تهران، از 12 تا 15 مهر ماه در تالار محراب برگزار شد.

انتهای پیام/54/53