به گزارش هنرآنلاین، علی قنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گناباد با اشاره به افتخارات و اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در شش ماهه نخست امسال، اظهار کرد: کسب مقام نخست کشوری توسط هنرمند انجمن خوشنویسان گناباد در مسابقات کشوری، دریافت مدال برنز هفتمین مجموعه جشنواره و مسابقات بین‌المللی کشور اوکراین توسط هنرمند انجمن سینمای جوانان گناباد، از افتخارات هنرمندان این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری بوده است که با حمایت و پشتیبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب شده است.

قنبری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این 6 ماهه نیز گفت: برگزاری هشت نمایشگاه کتاب، تهیه و توزیع 400 حلقه لوح فشرده با محتوای فرهنگی و معرفی شهرستان بین مسافرین نورزی، شب شعر نجوا ازجمله برنامه‌های و اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد افزود: اهدای 100 دوره کتاب از شهید مطهری به مراکز فرهنگی و هنری شهرستان، گرامیداشت روز قلم، جشنواره فرهنگی ادبی شگفتی روزگار، کارگاه ادبی نقد شعر و داستان، برگزاری کارگاه آموزشی جنگ‌نرم و برگزاری دهمین جشنواره شعر رضوی نیز از جمله فعالیت‌های دیگر بوده است.

وی ادامه داد: راهپیمایی به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف، برگزاری نشست انجمن مفاخر شهرستان، برگزاری تریبون فرهنگ و هنر، اجرای نمایش یاس کبود، راه‌اندازی نمایندگی انجمن خوشنویسان در روستای پرجمعیت بیلند از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد اضافه کرد: برگزاری دو دوره آموزش جامع استانداردهای مهارتی کار و دانش و دوره آموزش تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق ویژه متولیان فرهنگی شهرستان، برگزاری هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی و برگزاری مسابقات کتبی بهار خوبی‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

وی بیان کرد: در مورد فعالیت‌های قرآنی شهرستان نیز می‌توان به برگزاری سه جشنواره فرهنگی و قرآنی بشیر، محفل انس با قرآن، همایش فعالان قرآنی و نمایشگاه تصویری سوره مبارکه رمضان توسط هنرمندان خلاق این شهرستان با هدایت و حمایت این اداره اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: این فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با فرهنگ سازی در زمینه حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی اجرا شده‌اند.

قنبری از مسئولان و متولیان تخصیص اعتبار خواست که در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری در شهرستان گناباد، نگاه ویژه‌ای برای تامین هزینه‌های این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/